Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 mars 2016

Av Sigge Svamphund - 6 mars 2016 17:57

Trodde att jag skulle få åka nånstans idag också.

Har många fler arbetsplatser att kolla.

Men min morgontoalett var snorhal så nåt åka till de bra skogarna kunde jag glömma.

 

Eländiga onödiga is!

Här borde det vara superspa men de var dolda av iseländet.

 

Nä som vanligt är jag Malmköpings ensammaste hund.

Ingen ute, varken människor eller hundar.

 

Var tvungen att vara fångad i onödiga kopplet eftersom det fortfarande var snorhalt överallt-

Kollade om det möjligen fanns färska spår efter nån jag känner, gjorde det inte.

 

Var är badsäsongen?

Onödiga isen verkar inte ha en tanke på att dö.

Jag behöver SIMMA!!!!!!!!!

 

Gick till Dunkvägen men den var så hal att det var bättre ute i gräset.

 

Jag är optimist av naturen så jag kom på att jag har ett utsökt spadike här borta.

Nu borde det gå att vårda pälsen.

 

Skitväder!!!!

Inte ett spår av vatten finns det.

 

Ja, ja får väl roa mej med annat då.

Har kolla på var jag har mina prylar.

 

Min dunk den är pålitlig för den finns alltid när jag behöver den.

Roade mej med den en stund.

 

Blev anklagad för allt möjligt här och mest demens.

Vadå, jag är förutseende, men kantarellmycelet har inte börjat dofta tyvärr.

 

Men det blir nog vår bort i oktober eller så.

För om man tittar riktigt noga syns det lite blått i blåsippsknoppen.

 

Döda, döda, döda.

Ja egentligen är jag en mycket fredlig hund utom när det gäller att döda iseländet.

Lyckades faktiskt få fram vatten.

 

Här verkade det som Vattentjuven försökte härja.

Brukar vara mycket mer vatten men jag är glad för allt jag hittar.

 

Här har jag inte gått på länge.

Fulvintern hade inte haft vett att dö heller.

 

Här hade jag planerat att bada.

Tydligen bara att glömma.

Vattnet i den här lilla nästansjön brukar dofta alldeles ljuvligt av ruttna växter, lera och sånt.

 

Kom ut på Vilda grisvägen.

Den var fortfarande skridskobana.

Dags att det försvinner, jag har flera bra skogar som matte vägrar köra till när vägarna är så här.

Min bil ska inte halka i diket enligt henne.

 

Sist då var det vatten här, men det var då.

 

Hittade i alla fall en burk att roa mej med.

Bra eftersom matte babblade en massa tråk i telefonen.

Letade efter nåt skoj, men hittade ingenting.

 

Blivit fångad eftersom matte trodde att jag planerade fikarymning.

Men där borta kommer faktiskt nån jag känner,

Min elev Freya var ute och rastade sin matte,

Men in dementa glömde självklart att ta kort på henne,

Gick till tråkhemma.

Men så blev det faktiskt bra.

Tänk att det finns människor som begriper hur det förhåller sej med svampkunskapen i detta hus.

Hittade en artikel om att jag ska till Vingåker och hålla föredrag.

Min bästa människovän svampexperten Klas Jaederfeldt vet minsann att det är JAG som har lärt

matte att hitta svamp.

Artikeln kan ni läsa här fast de har skrivit fel månad.

Det är 15 mars jag är i Vingåker och berättar om allt jag kan.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards