Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 mars 2016

Av Sigge Svamphund - 2 mars 2016 18:04

I dag fyller jag 12 år.

Enligt HonSomIngetBegriper är jag en gammal hund.

Jag är fortfarande en hund i mina bästa år, med spa, dagliga långa skogsrundor, bad och

en massa jobb så hålls min vackra kropp i allra bästa trim.

Dagen började mycket bra.

Matte gratulerade mej ordentligt.

 

Min frukost, en massa utsökt blodpudding.

Borde serveras sån varje dag-

Sen skulle jag till skogen.

 

Trevligt jag blev skjutsad till Bäverbäcksskogen.

Var länge sen jag var här.

 

Alla granar tillhör mej oavsett storlek på dom.

Var lika bra att meddela det.

 

Nu ska jag göra en massa mycket viktiga hundsaker.

Bäverbäcksskogen har mycket bra.

 

Ett spa!!!!!

Tack snälla skogen som fixade fram present till mej.

Njöt länge av det.

 

Tänk när onödiga isen dör då ska jag roa mej här också.

Kommer att bli perfekt.

 

Fast här var det värre.

Letade efter vatten men det var stulet av onödiga isen.

 

Kände för att jobba.

Här brukar jag hitta Bombmurklor, det är dessutom min första alldeles egna lokal för såna.

Hittade för ett antal år sen, sen dess har jag hittat så många nya ställen att matte tappat räkningen.

 

Letade och letade men inte minsta lilla Bombmurkelvalp hade visat sej.

Hittade bara en gammal Taggsvamp årgång 2015 så den är kvar.

 

Skulle du kunna hjälpa mej?

Blev lite tokigt, jag har tappat min kotte i den ihåliga stubben.

Fick hjälp så jag kunde fortsätta använda dagens favoritkotte.

 

Åh vad jag vill simma i Bäverbäcken.

Nä sa skitmatte, den är för ström du har inte vattnet att göra.

 

Kunde i alla fall blöta tassarna på ett annat ställe.

Nästa gång så SKA jag bada i den.

 

Undrar vad jag ska hitta på nu då?

Helst hade jag gått och rullat med min privata tunna men enligt matte skulle jag åka till nåt annat ställe

så vi hade inte tid.

 

Hittade fler trevliga spa istället.

Gillar verkligen när skogen tinar fram dom åt mej.

 

Under den här granen brukar det finnas trevligt inpackningsskum.

Men idag var det alldeles torrlagt tyvärr.

 

Hittade massor med gott godis på vägen också.

Sen gick jag till min bil för att åka vidare.

 

Shopping!!!!!

Nu skulle jag få handla födelsedagspresenter.

Valde ut en massa smarrigt godis som jag ville ha.

 

Så käkade jag en smarrig torkade korv.

Kan rekommendera såna till alla godissugna hundar de är utsökta.

 

Var självklart bakom disken också.

Fick godis och blev  gratulerad på min födelsedag.

Åkte hem.

Fick LUNCH hemma!!!!!

Blodpudding och burkmat.

Bjöd mina katter på smarrig burkmat, de ska ju också ha nåt gott när jag fyller.

 

Eftermiddagsrunda.

Blev firad i Prylaffären med smaskigt godis.

 

Jag ska in i Pinnaffären.

De vill säkert gratulera mej.

 

Blev ordentligt grattad av Eva.

Precis vad jag behövde.

Gick hem igen.

I morse skrev matte på sin Facebook att jag fyller, jag blivit överöst med gratulationer.

Känns mycket bra.

TACK ALLA SOM GRATULERAT MEJ IDAG !!!!!!!

Nu siktar jag på att bli ännu ett år äldre.

Fast jag kan fira födelsedag minst en gång i veckan.

 


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards