Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 mars 2016

Av Sigge Svamphund - 1 mars 2016 18:07

Jag bev faktiskt skjutsad idag när jag skulle på långrunda.

På tiden har massor att göra i alla skogar.

 

Hamnade på Sagostigem.

Först var jag orolig för att jag skulle tvingas passera hästmonstren och kansle missa min födelsedag.

Men matte stannade på ett annat ställe.

Underbart med grus under tassarna, kändes som vår.

 

Äsch!

Det där vårlika försvann lika snabbt och fulvintern var kvar.

 

Fast det fanns faktiskt små fläckar med barmark.

Känns mycket bättre med sån.

 

Jag hade tänkt att jag skulle men..................

 

Inte det inte.

Hade faktiskt planerat för att bada vid Askungens slott men det satte onödiga isen stopp för.

Inser att jag inte kommer att kunna simma på min födelsedag.

Hoppades på att hitta annat vatten.

 

Mest elände med min bäck här.

Det finns vatten men gick inte att komma åt det.

 

Bestämde mej för att kolöla skogen.

Var ett tag sen jag var här sist och det kan hända mycket.

 

Trodde att bäcken skulle vara bättre i skogen, var den inte.

Onödiga isen hade lagt lock på den, men jag hörde att det forsade längre bort kanske........

 

Nä inte här heller.

Visst forsar det vatten men ovanpå nåt som påminner om ett isberg.

Jag behöver bada!!!!!

 

Funderade på vad jag skulle pyssla med när allt trevligt vattenjobb uteblev.

Kollade runt en del och allt var som det skulle.

 

Hoppet är ju det sista som överger mej.

Bara att inse att det inte finns nåt vatten.

Här brukar det vara perfekt och vattnet doftar ljuvligt.

Men inte idag inte.

 

Här har jag en mycket bra arbetsplats.

Brukar vara mängder med Svart trumpetsvamp.

Undrar om fulvintern tänker försvinna så det hinner bli såna i år?

 

Kollade vad Räv hade pysslat med i min skog.

Hittade inget intressant, han hade nog bara passerat.

 

Här brukar jag fika med mina elever när jag har kurs i den här skogen.

Ser inte inbjudande ut idag.

För övrigt kan jag inte ha elever när det inte finns svamp.

Dessutom påstår ju skitmatte att jag är pensionär, är jag inte alls!!!!!!

 

Det tog sina timmar men äntligen blev det lite vatten under tassarna.

 

Tror faktiskt att det är Bäver som försöker se ut som is.

 

På väg tillbaka mot min bil.

Broar är onödigt att använda, bättre med diket,

Men det fanns självklart inget vatten åt mej.

 

Skulle jag möjligen kunna få lite godis?

Jag är hungrig.

Fick godis.

Åkte hem och gjorde ingenting.

 

Eftermiddag och jag är i Rosa elefantaffären.

Där har de minsann vett att alltid ge mej gott godis.

 

Jo jag tänkte faktiskt gå och fika också.

Har inte fikat på väldigt länge, eller i alla fall inte sen i går.

Fick inte alls gå till Siri.

Tog en sväng till Pinnaffären istället.

I morgon fyller jag 12 år, hoppas att matte inte glömmer bort det.

Kanske kan få nåt paket eller så i alla fall.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards