Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 februari 2016

Av Sigge Svamphund - 29 februari 2016 18:00

Min upptagna dag började redan när jag skulle göra morgontoalett.

Gick till Rottis Helga, tänkte att det kanske skulle vara lunch på gång, men enligt matte serveras

det inte lunch halv åtta på morgonen.

Äsch, sån går att käka dygnet runt.

Helga skulle följa med mej och göra morgontoalett.

 

Vi kollade noga om det fanns några spännande nyheter.

Hade inte hänt nåt speciellt.

 

Hur går det Helga, kissar du ordentligt?

Det gjorde hon, så jag dolde hennes spår sen genom att åinka över.

Gick en sväng utan att det hände nåt.

Helga skulle passa sitt hus och jag gick hem.

Så skulle jag ut och åka.

 

Hamnade i Eskilstuna och fick ta min längre runda på Djurgår´n.

Fulvintern behåller sitt grepp där också, i alla fall på de flesta ställena.

 

Men titta vad jag hittade!!!!!!

En backe med barmark.

Alldeles underbart, finns så mycket trevliga dofter och livet kändes genast bättre.

Så här ska det se ut överallt.

 

Människor kastar ju saker omkring sej överallt.

Fast skräp kan fungera som leksaker också., den här hade jag mycket skoj med.

 

Jaha vad ska jag hita på nu då?

Fulvintern har återkommit och jag känner mej  sysslolös.

 

Kollade av de där få granarna som finns.

Tur att jag inte bor i Eskilstuna, skulle drabbas av kronisk förstoppning.

 

Här kan det vid gynnsamt väder vara bra spa.

Men idag var inte vädret på det humöret, bara torrt och eländigt.

Drog runt ett tag till innan det var dags att gå till min bil.

 

I hur många år tänker du handla tråkmat då?

Ska jag sitta här och tyna bort?

 

Matte trodde att hon drabbats av hallucinationer i affären.

Numer så döljs godisinköpen i påsar med svamp på.

Nä matte köpte inget godis.

Jag behövde inte passa bil så himla länge.

 

Ordning i tillvaron.

Har kommit till mattes mamma och det är lunch på gång.

Precis vad jag behövde för jag svälte.

 

Min lunch.

Köttbullar, pasta och vegetarisk pastasås.

Utsökt gott.

 

Mätt och belåten så somnade jag medan människorna pratade tråk och flyttade runt på prylar.

Alltså matte släpade dit en del och släpade med en massa annat hit.

Fikade innan det var dags att åka hem.

Eftermiddagsrundan var totalt händelselös, fast jag träffade en del människor jag känner.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards