Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 februari 2016

Av Sigge Svamphund - 18 februari 2016 17:56

Bara att inse att det var tur att jag hade en massa trevligt jobb igår.

För idag hade fulvintern anfallit med full kraft igen,

 

Titta så äckligt.

Jag är på väg ut på nåt som ska bli en längre runda men först ska jag till torget och kolla en sak.

 

Kommunen har glömt att ta bort min nödgran på torget.

Den borde ha varit borta sen länge.

Men titta noga på den så ser ni.

 

Här varar julen till påsk.

I går var det ett gäng kreativa människor som kädde granen med påskfjädrar.

Skitmatte var trött och tog inte med mej på det, fast hon bidrog med fjädrar.

 

Den är mycket välklädd med fjädrar överallt.

Garanterat att det bara är här i Malmköping som vi har en gran med påskfjädrar.

 

Fortsatte efter att ha beundrat granen.

Ta av mej kopplet, jag är fikasugen!!!!!

Blev viljornas kamp som matte tyvärr vann.

 

Hur skoj är detta då?

Ensam och övergiven fikasugen svamphund ska försöka roa sej.

Det är SYND om mej!

 

Men det kanske inte är så synd om mej.

Jag tror att turen kan vara med mej.

 

Turen var med mej för Siri kom rusande.

Fast hon var som vanligt mest intresserad av mattes godisficka.

 

Bra hon ville göra sällskap med Malmköpings ensammaste hund.

Tråkrunda i tråkväder skulle troligen bli mindre tråkig.'

 

Kollade av en del vid den insnöade campingen men hittade inget skoj.

 

Gå och kolla badsäsongen var ingen idé.

Syntes på långt håll att det bara var äckelis överallt.

 

Slarvmatte hade självklart glömt att smörja mina tassar.

Allt ska jag hålla reda på.

Hon skulle bara veta hur irriterande det är med is och snö mellan tårna.

 

Jo Sirimatte jag är väldigt godissugen.

Har du nåt till mej?

Fick godis.

 

Jag bestämde att Dunkvägen var perfekt idag.

Tyvärr hade inte spadikena tinat fram och inte kom jag iväg till dunken heller.

 

Badsäsongen är nog långt bort.

Någon har varit ute och kört fyrhjuling på iseländet.

Jag som önskar mej badsäsong i födelsedagspresent, verkar illa detta.

Fortsatte med att gå spårvägen där det inte fanns nåt av värde.

Matte blev upptagen med att prata med våran Sörmlandsledschef i telefonen.

 

Kunde hon göra för jag smet med Siri och hennes matte.

Tydligen hade matte och chefen mycket att avhandla för det tog evigheter innan hon behagade komma.

 

Hon hittade mej här.

Jag skulle alltså få fika.

 

Detta är vad jag kallar rejält hundfika.

En massa smarrig falukorv, precis vad jag behövde.

Gick hem och hade tråkigt.

Eftermiddagsrundan blev bra, fast matte hade kameran hemma.

Först var jag i Prylaffären, fick en massa köttbullar och ett grisöra.

Mycket gott.

Gick vidare till Rosa elefant affären och blev bjuden på utsökt godis.

Vidare till Pryl 7:an, där umgicks jag och lyckades somna på golvet medan människorna pratade tråk.

Behövde smälta alla läckerheter jag smällt i mej.

 I morgon har jag visst en ganska upptagen dag, låter trevligt i mina öron.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards