Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 februari 2016

Av Sigge Svamphund - 16 februari 2016 17:57

Lika kallt idag, alltså kom jag inte iväg på några trevliga hundgöromål.

Vädret borde faktiskt ta hänsyn till allt jag behöver göra.

 

Dessutom är Balder en tönt!

Jag gjorde en grundlig rengöring av hans öron efter morgontoaletten.

Jo han "råkade" bli ganska blöt men det får han tåla.

Nä han bad Freja om hjälp med att bli torr.

Otack är hundens lön.

 

Ute på längre runda.

Tänkte fördriva en stund med att rulla vägkon.

Gick inte, den hade frusit fast igen.

 

Bestämde att jag ville ta den här vägen.

Hittade spår av andra hundar, kanske skulle jag träffa nån jag känner.

 

Titta så alldeles ljuvligt vatten det forsar här.

Hade planer, men badkrukan påstod att om jag hoppade i så skulle jag få gå hem omgående.

 

Som hämnd försökte jag bygga en mattefälla.

Misslyckades för hon upptäckte den.

 

Tog med mej fällan i stället.

Den kanske skulle gå att använda till nåt annat bra.

 

Struntar totalt i vad badkrukan säjer,

Hörde en massa mänskligt dravel om kallt och ge sjutton i vattnet.

 

Jag SKA spaa!

Den före detta mattefällan passade perfekt att spa med.

Var underbart med vatten under tassarna.

 

Matte stod och tittade på den här Klibbtickegubben.

Märkligt mänskligt intresse.

 

Jag tänkte smita tillbaka och spaa mer men blev upptäckt och skulle inte alls dit.

Funderade på om jag skulle gå till mina Bombmurklor men det skulle jag inte enligt matte.

 

Tog vägen över en äng istället.

Fanns inte spännande där.

Ibland finns det spa men inte idag.

 

Kom till Vilda grisvägen och kollade om det fanns nåt spännande där.

Nä ingenting.

 

Ett ytterst litet spadike är bättre än inget.

Räckte bara till tassarna men jag får väl vara glad för det lilla.

 

Jo jag tänkte gå och roa mej med dunken en stund.

Nähä, matte var inte alls med på mina alldeles perfekta planer.

Blev ingen dunk idag.

 

På väg hemåt och jag planerar.

Vägen genom den lilla skogen skulle jag och sen.............

 

Varför, varför bestämde jag mej för att lyfta på benet precis här?

Borde ha insett att matte var för nära.

 

SUCK!!!!!

Jag är fånge och där borta bor Siri.

Undrar hur mycket smarrigt fika jag missade?

Gick hem till tråkhemma och hade tråkigt.

 

Detta har att göra med morgondagen.

Jag ska utföra ett uppdrag och till det behövs

3 pennor

1 tumstock

anteckningspapper

Ett A4 papper

1 rulle tejp

1 såg

Vad tror ni att jag ska göra eftersom matte anser att detta är viktig utrustning.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards