Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 februari 2016

Av Sigge Svamphund - 15 februari 2016 18:01

Gillar inte alls detta.

Var svinkallt när jag gjorde morgontoalett.

Så skulle jag på min vanliga längre runda.

Trodde faktiskt att det var slut på användandet av täcket.

Inte det inte.

Tio vidriga minus så det skulle användas enligt matte.

 

Inte fick jag åka nånstans heller.

Enligt matte var det för kallt och inte hade vi tid heller.

Vadå inte tid?

Jag hade ingenting planerat och hade faktiskt hela dagen på mej.

 

Jo jag har hittat de där stendöda Trattkantarellerna igen.

Vill du se?

Ville inte tråkmänniskan.

 

Rensade en blommande godistall.

Dags att de slutar blomma nu och att det blir jobbarsäsong på allvar.

 

Jobbade faktiskt.

Men det tar tid för de stackars Vinterskivlingarna att bli vuxna.

 

Jo de finns här också, men fulvintern har gömt dom.

Dags att den försvinner så de kan bli vuxna nu.

 

Inte var det nån badsäsong heller.

Bara en massa is överallt.

 

Sist jag passerade här så fanns det faktiskt en del vatten.

Men det var då.

Nu hade iseländet snott allt, kunde inte ens doppa tassarna.

 

Inte ens mitt spa var användbart.

Hundlivet kändes ganska bedrövligt.

 

Äsch!

Isen håller och badkrukan påstod att jag inte skulle vara på den.

Vadå det fanns spår efter fyrhjuling så den hade hållit åt henne också.

 

Efter att ha passerat hundbadet och blivit lika besviken där så hade jag andra planer.

Nu gäller det att ha säkerhetsavstånd till matte.

 

Jag kommer att lyckas.

Syns dåligt ungefär vid bilen och ännu är hon inte ifatt mej.

 

Så ja, jag fick faktiskt ta huvudingången idag.

Matte trodde att hon skulle fånga mej vid grinden.

Blåst blev hon.

 

Kan jag få nåt?

Jag har inte fikat på flera år och svälter.

Fick macka och två korvar precis vad jag behövde.

 

Hjälpte Siri med bantningen också genom att käka upp hennes mat.

 

Enligt tråkmatte skulle jag gå hem.

Skulle jag inte alls jag hämtade min dunk och röjde loss med den.

Men sen släpades jag iväg hem.

Hann inte vara hemma lång stund innan jag drabbades av passa huset.

Matte skulle till människoveterinären och besiktiga sej.

Hon behagade komma hem efter några veckors frånvaro.

Nästan godkänd men med ett par påpekanden.

 

Fick gå ut.

Varför är Prylaffären stängd när jag behöver godis?

 

Finns det inte godis så SKA jag inventera pinnförrådet.

Bra dörr till Pinnaffären för den är bara att knuffa upp

 

Hade tur för det fanns faktiskt godis där idag.

Sen provade jag några trevliga pinnar också.

Släpades vidare på totalt händelselös runda.

Förutsätter att det händer mer i morgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards