Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 februari 2016

Av Sigge Svamphund - 7 februari 2016 17:48

Alldeles perfekt hunddag.

ÄNTLIGEN begrep matte att min bil behöver användas så jag blev skjutsad till skogen.

Nu är alla otrevliga skridskobanor på småvägarna borttöade.

 

Engelska skogen blev det idag.

Jag skulle jobba med att kolla till mina engelska kompisars hus, har inte varit där på länge.

 

Men vad är detta?

Iseländet har inte haft vett att dö.

Inte gick det att döda heller.

Fast sen hittade jag några användbara spa.

  

Bäcken var i alldeles perfekt skick, full med ljuvligt forsande vatten.

 

Va, gå??

Nä jag tror jag stannar i bäcken så kan du kolla huset själv.

Men så insåg jag att om jag släppte i väg matte ensam så skulle hon troligen gå vilse så jag följde med.

 

Bestämde mej för att jobba.

Men de Svarta trumpetsvamparna var borta, lär få vänta ett antal månader på dom.

 

Tyvärr så såg många av mina bra spabäckar ut så här.

Inte överallt som onödiga isen förstått att den ska vara död.

Kollade en massa andra viktiga hundsaker också.

 

Nu ska jag utföra dagens uppdrag.

Kolla så allt är ok med huset.

 

Allt var precis som det ska, bara Vilda grisarna som har som hobby att kvadda gräsmatten.

Sen gick jag och hittade våren.

 

Titta här, massor med små Brännässlor.

Fast enligt matte tillräckligt stora för att brännas ganska ordentligt.

 

Snart är det dags för Rabarberpaj för den har knoppar.

Alltså är det vår, mycket trevligt.

 

Det där kvarvarnade fulvinterangreppet som syns valde jag att inte se.

Hade nämligen en massa planer för skogen.

 

Korkade is!!!!!!

Brukar vara ljuvligt doftande vatten här och jag tänkte vårda pälsen.

Hade spakotten redo framför mej också.

 

Nån storm hade placerat en gran precis där jag hade planerat att gå.

Irriterande, men det finns andra vägar.

 

Jobbade och hittade massor med Kotteskivlingar.

De går att äta men de är så små så det går åt enorma mängder om det ens ska bli en sked full.

 

Eftersom det är vår så borde det gå att bada.

Ska till sjön.

 

Detta är en av alla mina bra badplatser i Bäversjön.

Ni ser ju eländet.

 

Bara onödig is så långt det går att se.

Jag behöver badsäsong nu!!!

  

Långt ute på sjön så dansade älvorna eller om det var dimma.

Dessutom så dundrade det och smällde i isen så den utför nog sin dödskamp.

 

På väg tillbaka.

Jag bestämde mej för att jag tänkte ligga här och vänta på att mitt bra spa blir åtkomligt.

Fick inte alls ligga kvar i skogen för skitmatte.

Kanske lika bra för.........................

 

Jag har jobbat!

Vad säjs om små fina Trattkantareller 7 februari?

Kändes verkligen bra detta.

 

Är snart tillbaka vid min bil men innan dess ska jag göra nåt viktigt.

 

Andra änden av Bäversjön och här rinner bäcken ut.

Perfekt.

 

Årets första dopp i Bäversjön.

Att badkrukan påstod att vattnet är iskallt och en massa andra dumheter det lyssnade jag inte på.

Snart, mycket snart kan jag säkert simma i den sjön.

Borde få åka hit minst varannan dag nu och kolla om sjön blir isbefriad.

 

Tre timmar i skogen är nästan slut.

Men jag går inte till min bil utan att ha letat godis på vägen.

Hittade en hel del där.

Resten av dagen har jag mest slappat.

Nu förutsätter jag att jag blir skjutsad till flera av mina skogar snarast.

Har massor att göra i dom.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards