Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 februari 2016

Av Sigge Svamphund - 4 februari 2016 17:59

Förväntade mej skjuts till bra skigar idag.

Men inte det inte, fortfarande alldeles för halt på alla små vägar.

Dags för ändring av vädret nu.

Tänkte att jag skulle gå och bada istället, antar att det går utmärkt att simma i sjön idag.

 

Skitmatte!

Jag är fånge i onödiga kopplet och hon har inte tagit vägen mot sjön.

Kunde inte ens smita till Siri.

 

Såg en katt som troligen jagade frukostråtta. 

Den var inte ett dugg intresserad av att umgås med mycket ensam svamphund.

 

Äntligen på fria tassar.

Efter den här vägen brukar det finnas mycket bra spa och en del annat trevligt.

 

Jag var förföljd av en jättelik kopia ganska länge.

Vet inte riktigt vad den var ute efter.

 

Blä!

Mitt perfekta spadike är alldeles oanvändbart!

Onödiga isen bör dö nu och aldrig återuppstå.

 

Korkade människor, varför kastar de såna här i diken?

 

Äntligen efter mycket letande och en massa besvikelser.

Fast det fanns tyvärr inte speciellt mycket vatten.

 

Funderade på att ta den här vägen genom skogen.

Men matte påstod att vi skulle fortsätta en annan väg.

 

Men kom nångång.

Jag har inte gått här på länge och har faktiskt massor att kolla.

 

Där det är skugga är det fortfarande alldeles för mycket fulvinter.

Där jag står brukar det vara perfekta spa.

 

Hm, det kunde jag bara drömma om idag.

Skulle ha gått till sjön och badat istället.

 

Tänk här när det tinat.

Måste faktiskt gå hit då,

Anser att det kan vara isbefriat senast i morgon.

 

Eller här, det sysn på mönstret i isen att det frös medan det forsade vatten.

Inte nog med det, jag hörde hur det rann under isen, men den gick inte att döda.

Gick vidare utan att hitta nånting av värde.

 

Ute på en annan väg.

Om jag gått denna åt andra hållet så kan jag komma till Döda älgenskogen.

Insåg att för en gångs skull har matte rätt.

Bara dumt att köra på småvägarna för denna var rena isgatan.

 

Kom en bärgningbil och släpade på en bil som hade tydliga spår av en rejäl påhälsning i nåt dike.

Hoppas det blir normalt väglag så jag kommer till alla viktiga skogar snart.

 

Tröttnade på skridskobanevägen och gick till skogen istället.

Har inte besökt den här delen på länge.

 

Fanns ingenting av värde i den skogen.

Inte minsta lilla svamp eller annat trevligt.

 

Bara att inse att vissa saker rår jag inte på.

Hade faktiskt tänk att prova en ny sport.

Rulla betongrör.

Men det gick inte som jag tänkt, de var orubbliga.

Skitrör!!!!!

 

Sista biten hem är riktig tråkväg.

Måste ha onödigt koppel och gå efter en stor väg.

Gick hem och käkade lite och slappade.

På eftermiddagsrundan så hälsade jag på i ett par av mina affärer.

Träffade en del andra människor som jag känner också, berättade för alla hur ensam jag är.

Testade nya pinnar i Pinnaffären också.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards