Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 februari 2016

Av Sigge Svamphund - 3 februari 2016 18:02

I natt återkom fulvintern.

Fullkomligt onödigt, för jag fick inte åka nånstans idag heller.

Var halt redan när jag gjorde morgontoalett.

 

Jaha där borta är det ett gäng människovalpar.

Hade säkert kunna roa mej rejält med dom men det fick jag inte för matte.

 

Men nu vet jag precis hur jag ska fördriva den här dagen.

Har bråttom.

 

Hittade en liten nätt tandpetare som jag säkert skulle behöva.

 

Nähä här hade det inte hänt nåt ännu.

Bara vatten på iseländet.

 

Men titta här!!!!!

Ännu mer onödig is har dött.

 

Badsäsongen är här!!!!!!!

Så underbart med sjövatten igen.

Snart kommer jag att kunna simma igen.

Hade det varit ljud till bilden hade ni hört badkrukan gapa om att jag inte alls hade i iskalla vattnet att göra.

Det är inte kallt, det är bara svalt och friskt hade kunnat tillbringa hela dagen i det.

 

Iseländet har dött vid land också.

Hundlivet börjar bli väldigt bra nu.

Hoppas hela sjön är besfriad inom en mycket snar framtid.

Fast skitmatte anser att den ska vara kvar över helgen så de kan spela strykjärnscurling och ta upp is.

Äsch, mina behov går först!

 

Helt plötsligt så hade jag champinjonodling i pälsen.

Enligt matte kunde jag skylla mej själv, hade jag låtit bli vattnet hade jag sluppit odlingen.

 

Snabbväxande var de också, hade inte gått långt innan matte plockade bort såna här från mej.

Föredrar faktiskt att leta upp de vanliga champinjonerna.

 

Valde den här vägen, matte hade ingen inspiration så jag fick välja själv.

Här kan jag nämligen komma till trevliga ställen.

 

Har du dynamit med dej?

Gick inte att döda iseländet och matte hade som vanligt inga sprängmedel.

 

Där ser det faktiskt lovande ut.

 

Du kan gå och göra nåt, jag kommer sen.

Fast min plan misslyckades eftersom det inte gick att döda isen.

Skulle alltså ha stannat kvar vid sjön.

 

Jag har inte tid att vänta på den lånsamma människan, syns som en prick på väg in balnd granarna.

Har jag tur nu så....................

 

Jag hade tur, massor med porlande vatten i bäcken.

Alldeles ljuvligt.

 

Fanns till och med inpackningsskum.

Gjorde en bra inpackning av nosen innan jag sköljde bort den med mer vatten.

 

Tänkte jobba också.

Här brukar det vara gott om Kotteskivlingar.

Fanns inte en endaste fast jag letade noga och länge.

 

Varför har inte alla mina bäckar öppet vatten?

Funderade på om jag ska skaffa mej en värmepistol och ta med till mina skogar.

 

Jag tänker visst ta den här vägen.

Du ska INTE alls gå den vägen sa skitmatte.

Om jag nu inte varit fånge i onödiga kopplet hade jag stuckit, men jag ska inte alls drälla hos Siri

varje dag enligt matte.

Jag hälsar på de jag känner så ofta jag vill!

 

Jag är godissugen och det var många evigheter sen jag besökte Prylaffären.

Blev inget besök nu för den var stängd.

Gick hem och drabbades av passa tråkhuset.

Matte skulle till den fär människoveterinären och doppa händerna i paraffin igen.

Hon kom tillbaka och to ut mej.

Då hade jag tur, Prylaffären var öppen och jag fick köttbullar!

Precis vad jag behövde.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards