Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Sigge Svamphund - 1 februari 2016 18:05

Alldeles normal morgon utan en massa konstiga händelser.

Tänkte att jag skulle få åka och jobba i nån bra skog.

Men skitmatte hade ingen som helst lust att ut och åka, hon ska lära sej att tillfredställa

sin hunds behov i första hand!

 

Skulle dra runt hemma bara.

Positivt att spårvägen har kommit fram efter fulvintern. tycker att det är dags för spårvagnarna att

vakna nu.

 

Fortfarande är det inte badsäsong, onödiga isen bör dö omgående nu.

Jag behöver simma.

 

Underar om detta är ett tecken på dess förestående död?

Ett hål med sprickor runt, jag hoppas att den försvinner nu.

Faktiskt dags att ta tag i jobbet att provbada alla sjöar efter vintern.

 

Kollade om det gått några jag känner på spårvägen.

Hade det inte och inte träffade jag några heller var alldeles övergivet.

 

Titta så trevligt!

Det ser ut som om iseländet försökt dö nära land, hoppas det fortsätter.

 

Inte har spårvagnarna fått sin nya räls heller, men den kommer nog snart.

 

Tjoho!

Titta vad jag hittade!

Ån mellan mina sjöar är öppen så jag böärjade planera för att ta några trevliga dopp och kanske simma

en del.

Men badkrukematte förbjöd mej påstod att jag inte alls skulle bada när det är minusgrader.

Har inte med saken att göra, det går alltid bra att bada.

 

Samma eländiga skick på min andra sjö, ingen badsäsong.

Skulle alltså ha struntat i badkrukan och kastat mej i ån.

 

I sjökanten brukar det finnas bra spamöjligheter.

Jag letade och letade men överallt var det bara iselände.

 

Detta är nog den allra längsta samlingen med Håris som matte hittat.

Närmare en meter av pinnen var täckt med sån.

 

Så kan jag meddela att sån där Håris är gott.

När matte lagt ner pinnen så käkade jag upp isen, nästan som att käka glass.

Håris passar mej eftersom det finns teorier om att den orsakas av en svamp.

 

Gick och hämtade min dunk och roade mej rejält med den ett tag.

 

Jo jag är VÄLDIGT godissugen.

Finns det möjligen nåt till mej?

Fick godis, precis vad jag behövde.

 

Kollade spa på Dunkvägen men det fanns inga.

Usel service till vattenberoende hund.

 

Där nere rinner bäcken, undrar om jag kanske skulle ta och.........................

Skulle jag inte alls enligt matte.

Gick vidare hemåt och då.........................

 

Först träffade jag den här bruden som jag ser i bland.

Hon var godissugen och jag busade med hennes matte.

När de gick hade jag planer på att gå och fika, var flera dagar sen jag fick nåt fika.

 

Då kom en av alla mina bästa människovänner.

Fick en massa smarrigt godis så jag glömde det där med fika.

 

Titta fler som vill umgås med den ensamma svamphunden.

 

Min elev Sniff var ute och rastade sina människor.

Umgicks med dom ett tag innan jag gick hem till tråkhemma.

Eftermiddagsrundan var tråkig mina bra affärer är stängda på måndagar.

Just nu så har tyvärr fulvintern anfallit igen.

Helt plötsligt är världen vit och det trillar ner massor med äckel ihop med blåst.

Matte som LOVADE att jag skulle få åka till en skog där jag inte varit på länge i morgon.

Nu blir det väl inget av med det förstås.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards