Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 januari 2016

Av Sigge Svamphund - 30 januari 2016 17:59

Dagen började väldigt förvirrat i detta hus.

Matte upptäckte att jag inte hade halsbandet på mej och anklagade mej för att jag hade tagit av mej det.

Hon letade och letade utan att hitta det.

Kom fram ett annat när jag skulle göra morgontoa, fast jag behöver varken halsband eller

onödigt koppel.

Hemma igen så fortsatte hon jakten på mitt halsband och började anklaga mina katter för stöld.

Typ att vi samarbetat, jag hade tagit av det och sen hade katterna gömt det.

Till slut började den desperata människan leta på märkliga ställen.

Mycket underhållande eftersom jag visste vad som hänt.

Kylskåpet där fanns det inte.

 

En hylla i frysen och där ligger mitt halsband.

Förstår ni vilket kaos jag lever i på nätterna med en matte som går i sömnen, snor mitt halsband och 

anser att det ska ligga i frysen.

Sen trodde jag att jag skulle bli skjutsad till bra skog.

Nä enligt matte så får det vänta nån dag till, lördag då är det risk för jägare dit jag behöver.

 

Blev alltså hemma skogarna igen.

På Heden finns det stora drivor av fulvintern kvar.

De plogade upp dom när det skulle spolas skridskobana, fast den har töat bort.

Passerade sjön där badsäsongen ännu inte infunnit sej.

  

Men här drömmen för en hund med vattenabstinens.

Grejade mycket i vattnet.

 

Inte bara där, överallt finns dessa ljuvliga spa.

Provade alla jag hittade och spaskallen ekade.

 

Alla granar är mina spelar ingen roll hur små eller stora de är.

Denna hade nån försökt markera som sin.

 

Tänk om ni kunde känna doften.

Detta är mitt favoritspa i den skogen och vattnet doftar ljuvligt.

Fast frågar ni matte stinker det avskyvärt, men hon saknar ju luktsinne.

 

Och vad gör fulvintern här?

Den försöker minsann hålla sej kvar på en del ställen.

Matte har haft en plan men den får vänta för hon är övertygad om att det är rejäl fulvinter dit hon tänkt

att jag ska.

 

Funderade på om jag skulle kolla arbetsplatser här, men kom fram till att de nog är tomma ännu.

 

Titta bakom mej.

Alla vattenintresserade hundars dröm.

Mängder med ljuvligt lerigt vatten.

 

Fast det var inte alls lika bra som det såg ut.

Under vattnet dolde sej massor med onödig is.

 

Men nu tänker jag jobba.

Har utmärkta arbetsplatser här.

 

Gick alldeles utmärkt att jobba.

Titta mellan min nos och min kotte, där sitter det en Bombmurkla.

 

De hade fasktiskt växt en del under snön och jag hittade ytterligare ett gäng med nyfödda valpar.

Blir perfekt detta, kommer att kunna jobba mycket där.

 

Här var jag hur taggad som helst för att jobba mera.

Men mina andra närbelägna arbetsplatser var ännu tomma.

Kände mej väldigt besviken, men gick och tröstade mej i diverse spa.

 

Så här ska mina skogar alltid vara med vatten överallt.

 

Tänkte faktiskt kolla om det fanns några Trattkantareller eller Rödgula trumpetsvampar.

Men de försöken avbröt matte som påstod att det inte alls finns några.

Tror jag vad jag vill om.

 

Sist jag gick den här vägen var allt vitt och alldeles fruset. 

Dessutom så kallt att jag var tvungen att vara påklädd.

Måste säja att jag föredrar detta väder, passar mej ypperligt.

 

Lyckades faktiskt smita förbi hos Siri och servera mej lite korv.

Sen släpade matte hem mej eftersom hon skulle göra tråk.

Begriper inte varför mänskligt tråk alltid ska drabba oskyldiga hundar.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards