Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 januari 2016

Av Sigge Svamphund - 27 januari 2016 17:57

Gillar verkligen detta väder.

Helst hade jag ju blivit skjutsad till mina stora skogar men enligt matte är vägarna fortfarande

skridskobanor så det får vänta ett par dagar.

 

Hittade en alldeles ny sjö på Heden som jag tänkte roa mej rejält i.

Fick inte för det är en massa is under vattnet.

HonSomIngetBegriper trodde att jag skulle halka och göra mej illa.

Äsch, fyra ben och klor klarar allt.

 

Samma elände med den nya sjön i skogskanten.

Men  snart så.....................

 

Nu har jag korn på nåt väldigt trevligt.

Bråttom fick jag.

 

Hade upptäckt att Siri var ute och rastade sin husse.

Vi anställde honom som pinnkastare åt oss.

 

Depp.

Siri ska gå hem till kylskåpet och jag fick inte alls följa med.

Matte påstod att jag skulle röra mer på mej.

Blåst på en massa smarrigt alltså.

 

Titta så fint det blivit i skogen.

Nu är den inte svart vit längre utan har en massa trevliga färger och dofter.

 

Om nån vill ha lingon så finns det faktiskt såna kvar som överlevt fulvinter och äckelkyla.

 

Fast de där stigarna där många har gått ska man undvika. 

De var skridskobanor allihopa.

Är nog smart av matte att anse att vi ska vänta med skogsbilvägarna några dagar.

 

Fast det gick faktiskt att hitta lite spa i kanterna.

Min vattenabstinens är ju väldigt svår just nu.

 

Usch!

Detta var inget vidare, i norrlägen så finns fulvintern fortfarande kvar.

 

Men jag ska minsann jobba.

Detta är en mycket bra arbetsplats ibland.

 

Jobbarsäsongen är här!!!!

På lågorna växer det mängder med Vinterskivling.

Perfekt nu är det slut på tråkiga arbetslösa dagar,

 

Medan matte tittade på alla mina fynd så ägnade jag tiden åt pälsvård.

Allt vatten måste utnyttjas mycket och länge just nu.

 

Tömde godistallen som blommade med en massa blodpudding idag.

 

Så var det dags att jobba igen.

 

Fast Trattkantarellerna klarade inte fulvinter och äckelkyla.

Strunt samma jag är nöjd bara jag får jobba.

Fortsätter detta ljuvliga väder väntar strålande tider.

 

Hörru jag har jobbat och jag är VÄLDIGT sugen på blodpudding.

Jo jag fick sån.

 

Om jag nu är snabb och matte lite ouppmärksam så borde min noga uträknade plan lyckas.

Hade otur blev genomskådad så inte kom jag förbi Siris hemma inte.

 

Den där Vattentjuven vaknade tydligen omgående.

I går var det en mindre sjö här, i dag var den stulen.

Allt vatten tillhör mej och ska vara kvar!

Gick hem.

Drabbades av passa tråkhus medan matte var hos den där människoveterinären och doppade händerna.

Märklig mänsklig sysselsättning.

Gick en tråkrunda på eftermiddagen, kom inte ens förbi mina affärer.

För ett par dagar sedan så ringde min bästa människovän svampexperten Klas Jaederfeldt och frågade

om jag kunde komma till hans svampklubb och hålla föredrag om mitt svamphundsjobb.

Jo jag ska åka till Vingåker och göra det.

Gillar verkligen de sista orden i inbjudan, hoppas det kommer många och att alla tar med lön till mej.


15 /3 kl 19 på studiefrämjandet. Ni får träffa den i tidningar omskrivna svamphunden Sigge med hans matte Helena Andersson. Hon kommer att berätta vad  Sigge kan ,och hur man lär upp en hund till svamphund  ta med fika eller 5 krona till kaffeapparaten, och köttbulle till Sigge


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards