Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 januari 2016

Av Sigge Svamphund - 21 januari 2016 17:54

Något mindre svinkallt idag, bara siså där 10 minus.

Gick ut för att ta min längre runda.

 

Titta vem som kom på Heden och var väldigt sugen på blodpudding.

Självklart bjöd jag på sån.

 

Trevligt jag blev minsann försedd med Sirisällskap.

Mycket bra eftersom jag är en otroligt ensam hund.

 

Vid campingen så träffade vi människor som vi känner.

Mycket trevligt.

 

Den där vägkonen som jag faktiskt behöver rulla med den är fortfarande fastfrusen.

Om matte hade nån som helst servicekänsla hade hon tagit med varmvatten och tinat fram den åt mej.

Men sånt kan jag tydligen bara drömma om.

 

Nä jag tänker faktiskt inte alls gå till Vilda grisvägen och Hasselskogen.

Om det nu är så viktigt kan du gå dit själv, jag ska akut åt det här hållet med Siri och hennes matte.

 

För övrigt är det väldigt viktigt att pinka över Siris kissfläckar så inte andra hanar hittar till henne

och kylskåpet.

 

Så var jag tvungen att provsmaka Siris godis.

Tänk om hon hade haft nåt som inte är gott?

Nu var det faktiskt helt ok.

 

Kom nu Siri vi har viktiga saker att göra hemma hos dej.

Anser att detta var ett mycket bättre val än Vilda grisvägen, den kan jag gå nån annan dag.

 

Jo vi har käkat korv och macka.

Men nu råkar det vara så att vi faktiskt kan fika mera,

Vad får vi?

Fick lite mera, mycket välbehövligt.

Sen skulle jag hem.

Insåg att jag borde ha varit mer uppmärksam på vad matte hade för sej.

Kommer snart ska bara gå till tvättstugan sa hon.

Jag återgick till mitt slappande och hade inte en tanke på att hon hade för mycket kläder och kängor på sej.

Går inte alls åt så mycket för att gå till källaren.

 

Ska detta föreställa tvättstugan?

Den opålitliga människan smet och gick ut med Rottis Helga!!!

Fast Helga var mest intresserad av den där fickan där blodpuddingen bor.

 

Helga har märkliga matvanor.

Ska frysta nypon vara gott?

Jag har aldrig provat men Helga gillar tydligen såna.

När den svekfulla matte behagade återkomma från tvättstugen/Helga så gick jag min eftermiddagsrunda.

 

I Prylaffären bjöd jag mej på godis och utsökt skinka.

Precis vad jag behövde.

Om nu allt går som det ska så ska jag faktiskt ut och åka med min bil i morgon.

Batteriet som Rottis Helgas husse fixade ska bara dit först.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards