Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Sigge Svamphund - 19 januari 2016 18:06

Äsch!!

Trodde faktiskt att det där mycket bättre vädret skulle stanna kvar.

Gjorde morgontoalett i 17 minusgrader, inte alls vad jag ville.

Med det vädret var det inte tal om nån trevlig långrunda inte.

 

Eländes kyla, vad ska jag fördriva tiden med nu då?

Inte var det några jag känner ute heller.

 

Undrar om jag ska ta och gå åt det där hållet.

Kändes ganska lockande.

Men skitmatte förbjöd mej och påstod att kylskåpet inte hade öppet idag.

 

Kan du ge din hund lite service möjligen?

Jag behöver rulla vägkon och den är fastfrusen.

Fick ingen service för skitmatte påstod att campingen vill ha sina vägkoner kvar.

 

Bestämde att jag ville gå en sväng på isen.

Efter mycket tvekan och fynd av skoterspår så följde matte med.

 

Tänkte att med tur så skulle de kanske ha sågat upp de där bassängerna.

Inte det inte och matte påstår att det dröjer två veckor innan det är dags.

 

Enligt matte skulle jag inte sätta tassarna på det mörka omkrådet med is.

Dumheter, jag gick över det som ingenting och sen såg matte att den var tjock där.

Gick upp på land ett tag och letade efter nåt skoj.

Hittade inget.

 

Jo en levande Vinterskivling men den är rejält djupfryst.

 

Bestämde att jag skulle fortsätta att inspektera min sjö.

Drömde om alla trevliga bad jag brukar ta här.

 

Trodde att jag hade fyndat men blev totalförbjuden att ens peta på detta.

Några idioter hade smällt en massa fyrverkerier på isen och självklart inte städat efter sej..

Låg massor med giftiga rester.

 

Jo jag råkar veta att du har blodpudding i fickorna och jag är väldigt sugen.

 

Tro nu inte att jag blev serverad för det blev jag inte.

Fick minsann leta efter varenda liten smula.

 

Det är så eländigt kallt att den stackars vassen har fått päls.

 

Det här lilla snömonstret är säkert släkt med Kung Bore.

Kom på att jag faktiskt hittat Kung Bore i Gröna männenskogen ett par gånger.

Skulle alltså behöva åka dit och leta efter honom.

Gick hem och slappade.

 

Eftermiddagsrunda.

Utanför Rotttis Helga så är det så kallt att de eldar på gatan.

Fast enligt matte måste de göra det för att kunna gräva konstiga gropar.

 

Öppna dörren!!!!!

Jag måste faktiskt in i Pinnaffären och inventera pinnförrådet.

Fick ett par alldeles utmärkta pinnar.

 

Titta här då.

Hemma på min gata kom minsann Sirimatte.

Men hon hade varken Siri eller kylskåpet med sej.

Där emot hade hon varit snäll och köpt ett batteri till min bil så jag kan ut och åka.

Matte släpade in mej och sen skulle batteriet på plats

Eller.......................

 

Nähä inget batteri i min bil inte.

Fel pluppar på batteriet, de ska vara runda och inte så här konstigt platta.

Ja, ja sånt som händer även den bästa.

När mattes mamma får tillbaka sin bil så ska jag låna den så matte kan åka till det där Katrineholm och

byta till ett med rätt pluppar.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards