Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 januari 2016

Av Sigge Svamphund - 14 januari 2016 18:01

Har insett att det nog är dags att inreda mitt ide nu och be om att bli väckt

när fulvintern dött.

 

Gjorde morgontoalett i denna vidriga temperatur.

Gick hem och slappade och hoppades på bättre väder.

Blev aningen varmare typ "bara" 14 minus.

 

Trevlig långrunda var inte att tänka på idag.

Gick till närmaste skogen för att besöka gran och kanske hitta nån trevlig sysselsättning-

 

Inte fanns det några spår efter kompisar heller.

Antar att de inte vill vistas ute i detta väder.

 

Undrar om jag skulle...................

Nä sa skitmatte du ska INTE gå till Siri och fika.

Vadå, jag kan fika många gånger per dag.

 

Bestämde mej för att kolla sjön istället.

Tänkte att kanske att nån tagit bort onödiga isen eller satt dit en pump så det skulle finnas öppet

vatten till mej.

 

Äsch de där djupfrysta huggormarna som blåste runt i går hade sett till att det blev alldeles för

djup snö precis där jag planerat att ta mej fram.

 

Människornas badplats såg väldigt djupfryst ut.

 

Men kanske, kanske att det skulle vara lokal sommar eller nåt vid hundbadet.

 

Äsch!

Fortfarande ingen service till badsugna hundar.

Dessutom så kallt så jag fick det där vita skägget igen, klär inte i sånt.

 

Kollade närmare vid människobadplatsen.

De har skottat bort en massa fulvinter och det innebär att de nångång i februari ska fixa till de där

trevliga vakarna som jag aldrig fått bada i.

Tycker att de kan såga upp isen nu jag.

 

Spårvägen är stulen nu igen.

Inte träffade jag nån jag känner heller.

Hade varit trevligt med sällskap en stund och jag hade kunnat bjuda på min torkade blodpudding.

Drog runt en sväng på gatorna också men det var alldeles övergivet.

 

Nästan hemma var i alla fall turen med mej.

Precis när jag passerade så skulle Prylaffären öppna-

 

Där begriper de minsann att det går åt massor med godis för att hålla värmen i detta väder.

Precis vad jag behövde.

Gick hem och hade tråkigt.

Gjorde en snabb eftermiddagsrunda eftersom det blev ännu kallare.

 

Usel bild eftersom blixten inte ville fungera men matte tog fram min gamla bra godismoj.

Så fyllde hon den med torkade blodpuddingbitar så jag hade sysselsättning länge med att tömma den.

Bad om påfyllning och fick det en gång.

Nu förutsätter jag att hon köper mer blodpudding och torkar till mej så jag kan göra nåt trevligt när

det inte går att vara ute ordentligt.

Just nu är det 19 avskyvärda minusar här.

Tänk om det kunde vara vår i morgon så jag kan ut och ägna mej åt alla mina viktiga saker i de stora

skogarna.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards