Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 januari 2016

Av Sigge Svamphund - 11 januari 2016 18:08

Ännu mer fulvinter.

Hade trillat ner massor i natt.

Matte hade en plan att jag egentligen skulle ha åkt till Eskilstuna men eftersom de varnade

för uselt väglag ställde hon in de planerna.

 

Ska till skogen men jag har hittat spår.

Jag spårade noga.

Matte med sin urusla nos trodde att jag hade korn på nån lukta gott brud.

 

Inne i skogen så fortsatte jag mitt intensiva spårande.

Glömde att besöka gran, glömde allt.

 

Men där kommer minsann den jag har spårat så mycket och länge,

 

Hej Färghandels Vilma!

Var länge sen vi träffades.

Så klart jag har koll på var mina vänner rör sej.

 

Vilma hade tydligen inte ätit sen hon träffade mej och mattes godisficka sist.

Hon verkade alldeles utsvulten.

Jag umgicks en del med hennes husse också.

Men sen skulle de vidare åt sitt håll och jag åt ett helt annat håll.

 

Hade minsann rört sej andra hundar också i skogen.

Kollade nyheterna väldigt noga.

 

Kom äntligen ihåg det där med att uppsöka en gran.

Nu får det inte komma mer fulvinter för då når jag inte granarna och  matte påstår att hon vägrar att

skjutsa mej ett par mil till vinterdasset varje dag.

 

Dagens fynd.

En grankotte!!!!!!

Var väldigt rädd om den, jag vet av erfarenhet att de kommer att bli en bristvara nu.

 

Tömde en blommande tall och sen var det lika bra att berätta för alla andra hundar att den är min.

I alla fall är den det när den blommar.

 

Där borta är det nåt.

Jag har kommit från det hållet men nu funderade jag på om jag skulle gå tillbaka.

Fick jag inte för matte som påstod att eventuellt kanske det var nån jag kände där borta men jag

skulle följa med henne.

 

Passerade där Ossy bor men såg inte till honom.

Hade inte varit fel med lite umgänge.

 

Hittade ytterligare en grankotte.

Den förra har jag noga gömt för kommande behov.

Funderade på att gå till sjön men struntade i det eftersom det inte är badsäsong.

 

Vid skidbacken satt det en massa nät.

Bestämde att de är mina och talade om det för alla andra hundar.

Nångång kanske jag har behov av att ta dom med mej eller så.

Hittade inget annat roligt.

 


Titta vem som kom rusande och hade spårat mej.

Siri.

Tänk vad människor går miste om när de inte tränar sina usla nosar.

 

Tiggde godis av Sirimatte,

Var minst nån timme sen jag käkade nåt senast.

 

Jag är faktiskt fikasugen.

Jag tänker visst gå hem till Siri och fika.

Som hund behöver man fika flera gånger varje dag.

Fick inte alls gå dit idag för skitmatte som skulle hem och göra onödigt tråk.

Blev bara lovad att jag kan få fika hos Siri i morgon medan matte gör nåt underligt hos människovetten.

 

Passerade en av alla mina affärer.

Där pågick det snöskottning så kunderrna kommer in.

Tänkte faktiskt ge ett antal hjälpande tassar men skitmatte som inget begriper påstod att jag bara skulle

vara ivägen.

Gick hem och hade tråkigt medan matte höll på med tråk.

Lika trist och ointressant eftermiddagsrunda, träffade inte ens nån jag känner.

Imorgon får jag ju i alla fall fika, hoppas det händer nåt mer skoj.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards