Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 januari 2016

Av Sigge Svamphund - 10 januari 2016 18:04

Jag är faktiskt utled på de här tråkdagarna som fulvintern orsakar.

Tro inte att det var tal om skjuts nånstans idag heller fast det bara var ett par minus.

Enligt matte var det troligen inte plogat nånstans på de bra ställena och då går det inte

att ställa min bil där.

 

Jo jag tänkte gå den här vägen förstår du.

Får jag inte åka så har jag andra planer, men matte släppte mej inte ur onödiga kopplets fångenskap.

 

Drog runt på några andra gator som jag sällan går på.

Självklart tappade matte bort riktningen mot skogen vilket blev alldeles perfekt.

 

Detta är minsann Siris trappa.

Fortfarande fånge och matte påstod att Siri sov.

 

Befriad från fångenskapen så kollade jag hennes tomt.

Inga färska spår så Siri sov nog.

Blev medsläpad på vad som verkade bli en ensam runda.

 

Men titta!

Siri var tydligen vaken för helt plötsligt var hon på sin tomt.

Perfekt, jag gick in till henne och käkade lite pizza.

 

Dessutom ville hon hänga med mej ut.

Tackar aldrig nej till sällskap.

 

Här var det ett tag sen jag gick så jag bestämde att detta var en bra väg.

Matte hade ingenting att säja till om, vi bestämmer.

 

Lika bra att pinka in granarna som mina.

Ska det fortsätta så här blir det ett elände att använda dom.

 

Kollade efter intressanta nyheter men det fanns just ingenting av värde.

 

Kom Siri, vi ska gå och kolla viktiga hundsaker.

Har vi tur så.................

 

Äsch!!!!!!

Trodde faktiskt att den här bäcken skulle vara användbar att onödiga isen inte hittat hit.

Men tyvärr och den gick inte att döda heller.

 

Skulle bara besöka en gran men höll på att bli blondin av besöket.

Vill inte alls ha en massa vitt elände i pälsen, den är bedrövlig så det räcker när inga spa finns.

 

Här borta brukar det vara bra.

 

Det är väl inte ens nån idé att fråga om du har dynamit, ishacka, pump eller annat vettigt med dej.

Bäcken är liksom frusen och jag BEHÖVER vatten!

Lika usel service som alltid, fick ingen hjälp att komma åt det.

 

Desperat hund gör ett sista försök på ett annat ställe.

Nä inget vatten här heller.

 

Inte var det nån lokal vår där spårvagnarna bor heller.

Inte en chans fanns det att hitta eventuella bra att hasaker.

 

Nog för att jag är svamphund men jag vill INTE ha champinjonodling på benen!

Matte hade den goda smaken att ta bort innan det blev fullvuxna bollar.

 

Tillbaka hos Siri så tänkte jag var en hjälpsam hund.

Trodde faktiskt att Siris husse behövde hjälp med att skotta bort fulvintern.

Men det behövde han tydligen inte.

 

Gick in och käkade lite mer pizza och korv.

Fikade självklart också.

Det är en  hundlig rättighet med fika varje dag.

 

Skulle gå hem och hade sällskap med Sirimatte.

Märklig moj hon släpar runt på.

Tiggde till mej en del godis så jag skulle orka hem.

Gick hem och sov.

Matte svor över att vara bilägare nu är inte kul.

 

Detta ska föreställa min bil och den skulle matte gräva fram.

 

Titta det finns en bil under en decimeter fulvinter.

Tog tydligen en stund att få rent bilen.

När jag gick ut på eftermiddagsrunda så såg jag minsann hur min bil var befriad från allt vitt och dessutom

flyttad en bit för att inte bli inplogad.

Begriper inte gnället om jobbigt att äga bil nu.

Bilen är min, jag låg inne och sov och kunde sen se en bil utan snö.

Undrar varför matte gnäller?

Är faktiskt hennes skyldighet att ha bilen i ordning så jag kan åka med den.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards