Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 januari 2016

Av Sigge Svamphund - 8 januari 2016 18:05

I går påstod matte att jag skulle få en mycket bra dag idag.

Förväntade mej barmark en massa trevligt jobb och badväder.

Gjorde morgontoalett, bara 8 minus så det var lite varmare.

 

Gick ut, hamnade bara i närmaste skogen.

Kollade efter det där som skulle vara så bra men såg inget.

 

Fulvintern den bara vräkte ner.

Bäst att passa på att besöka gran medan det går att komma åt såna.

Sen får matte skjutsa mej till vinterdasset i Gröna männenskogen varje dag.

 

Fortsatte jakten på det roliga.

Fanns inga svampar under snön.

 

Inte var det badsäsong heller.

Började känna mej rejält lurad.

 

Me nu har matte sagt att det där roliga alldeles snart kommer.

Bäst att snabba på.

 

Hej Siri är det du som är det roliga?

Nähä bara ett snabbt möte med henne eftersom jag skulle vidare.

 

Jaha och jag ska stå och titta på Människovalps Astrids port i hundra år eller?

 

Bingo!!!!

Från porten kom min allra bästa människovalp Oliver.

 

Ännu bättre bästa människovalpen Adam och Människovalps Astrid också.

Detta kommer att bli superbra.

 

Nu ska vi gå och röja loss ordentligt.

Jag syns inte men jag koppeltränar Oliver och visar vägen.

 

Oliver befriade mej från fångenskapen i onödiga kopplet.

Nu ska det busas.

 

Jaha vad tycker ni att vi ska göra?

Jag är med på allt bus, desto mer desto bättre.

 

Jag röjde loss med Adam och en pinne.

Hade jätteskoj.

 

Astrid gjorde massor med snöänglar.

 

Oliver var också jätteduktig på att göra såna.

 

Så kastade dom en massa snö som jag skulle fånga.

 

Hoppsan, ibland blir det visst lite mycket snö.

     

Det syns på Oliver hur himla skoj vi hade.

 

Hörru Adam kasta den där superbra pinnen då.

Jo han kastade åt mej.

 

Ibland gör människovalpar konstiga saker.

Som här Oliver har bestämt att Astrid ska begrava honom i snön.

 

Hårt bus kräver energi så jag serverades en massa godis.

Precis vad jag behövde.

 

Vad gör ni med mina pinnar?

Leker ni Hälge eller?

Jag återfick pinnarna för mer bus.

 

Oliver provade att dyka i snön men den var inte tillräckligt djup för det.

 

Jaha nu ska vi gå och göra nåt annat skoj.

Koppeltränade Adam som går utmärkt i koppel.

 

Blev snöhund igen efterom Oliver sopade ner en massa snö på mej.

 

Nä det där får ni göra utan mej.

Jag tror inte att åka rutchkana passar hundar.

 

Oliver han susade ner på mage han.

 

Adam var inte sämre han.

 

Jaha nu ska vi göra nåt annat.

Jag fortsatte koppelträningen av alla människovalparna.

Försökte visa dom alla mina bra affärer men dit skulle vi inte enligt matte.

 

Hem till mej en snabbis.

Oliver och Adam fick äntligen sina julklappar som jag köpt till dom.

Tror de gillade dom.

 

Vadå ni ska gå?

Nä jag ska följa med.

Blev inmotad i mitt hemma.

Fast två minuter senare kom matte och skulle hämta glömda vantar.

Då kastade jag mej ut.

Insåg att det var slut på människovalpsbus för det skulle käka hos Astrids mamma och sen åka hem.

Kan meddela att jag sov väldigt gott efter allt ljuvligt busande.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards