Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 september 2015

Många sopor blir det

Av Sigge Svamphund - 30 september 2015 17:57

Har faktiskt fått jobba idag.

Skulle utföra en del uppdrag som fyrbent etappledare.

 

Jaha så är jag ute och åker bil i Bäverbäcksskogen.

Var länge sen jag besökte den så egentligen hade jag behövt gå en runda men det får bli en annan gång.

Gröna männen var vid sina hemliga hus som de här även i den skogen.

Men jag tror inte att de såg mej.

 

Så framme och jag har träffat Chefen Hasse,

Nu ska jag vara arbetsledare till honom och matte så jobbet blir ordentligt utfört.

 

Jag passade självklart på att kolla den lilla bäcken.

Perfekt skick ifall andra vandrande hundar vill använda den

 

Detta uppskattas INTE,

En massa snitslar som inte alls ska vara där.

 

Jah, nu är Skenheligheterna igång och slaktar skog igen.

Detta är bara början alltså avverkningsgator för att maskinerna ska komma fram vid stora slakten.

 

Naturhänsyn.

Ja just det spara tre träd eller?

Tyvärr kommer hela min långa etapp att drabbas så matte funderar men ännu är inte beslutet fattat.

 

Framme vid skäärmskyddet så kollades dassen.

De var i sin ordning för de människor som inte vill göra som jag och uppsöka granar.

 

Riktiga vandrare de tar med sej sitt skräp antingen till närmsta soptunna eller hem.

Så finns de lata typer och de gör så här.

Människorna plockade och packade skräp medan de uppfann konstiga ord om delar av mänskligheten.

 

Dagens skörd tre fulla sopsäckar som är blytunga.

 

Men nu är det rent och snyggt runt skärmskyddet igen,

Må bara seriösa vandrare besöka det.

 

Jag kopplade av med en massa bad i sjön.

Mycket viktigt etappledarupdrag.

 

Kontrollerade så att Hasse mätte eldstaden ordentligt.

Människor har ju så lätt för att missa detaljer.

Sen släpades de aptunga säckarna ut till vägen.

Tog tid att komma till vägen och bilarna.

  

Där står minsann min alldeles egna rulltunna och bara väntar på mej.

Men tro inte att matte stannade så jag fick rulla inte.

Nädå jag ska få ta en promenad dit nån annan dag.

Sa hej då till Hasse vid vägbommen.

Men jag hade tur och behövde inte åka hem direkt.

 

Eftersom vi var ganska nära Engelska skogen så skjutsade matte dit mej.

 

Snart kommer Skenheligheterna att slakta skogen här också.

De hade hållit på med vägen sen jag var här sist.

Äckligt grova stenar som gör ont i tassarna.

 

Mitt spa hade de också förstört.

Grävt och lagt ett fullkomligt onödigt rör.

 

Bäcken har de i alla fall lämnat ifred (ännu).

 

Kollade en av mina arbetsplatser.

Jodå jag kunde jobba.

 

Gissa var Svarta trumpeterna är!

Matte med sin fullkomligt odugliga nos skulle aldrig ha hittat dessa.

Jag ville gå till mina engelska kompisar hus och på lite andra ställen.

Men skitmatte vägrade.

Nåt om dags att åka hem och dessutom hungrig.

Hon kunde väl ha tagit med fika till mej då.

 

Dagens skörd.

Usel men man ska vara glad för det lilla detta märkliga svampår.


 
 
Ingen bild

Christina Johansson

30 september 2015 21:32

Duktigt jobbat av både dej och din matte Helena.

 
Ludde

Ludde

30 september 2015 22:55

Fånigt när skogen bara försvinner sådär. Vissa kommentarer försvinner hos Kasper för mig med. De ser ut som om dom kommit på rätt plats men plötsligt är dom borta. Då skriver jag en ny nästa gång och ofta fastnar dom då. Ibland har Kaspermatten hittat dom någon annan stans och stoppar in dom på rätt plats. Mycket underligt men man får vara glad att det finns något att kommentera där ute i storskogen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Lillian

Lillian

30 september 2015 23:18

Som du jobber om dagen! Skikkelig dyktig er du!

http://www.sognafaret.no

 
Kasper med matte

Kasper med matte

1 oktober 2015 00:03

Skog ska inte försvinna så där. Den ska skötas, inte skövlas. Så de´ så!!
Sigge o Ludde, om kommentarer som försvinner hamnar som skräp så ser matte det i sin vanliga mailbox och kan flytta dom rätt. Det händer ju ibland med Luddes. Men såna som bara försvinner helt och hållet, dom ser vi aldrig ens röken av! Skumt!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards