Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 september 2015

Mitt trista stillsamma hundliv

Av Sigge Svamphund - 28 september 2015 18:01

Som ni vet är det ju slut på alla trevligheter nu.

Bara tråk och elände att vänta i många månader.

Blev i alla fall skjutsad till en skog.

Jag jobbade där för några veckor sen och nu skulle jag kolla om det kommit mer,

 

På plats men innan kag jobbar måste jag göra nåt annat mycket viktigt.

 

Jo min lilla nästansjö där hade fått påfyllning så jag utnyttjade den ordentligt.

 

Men nu tänker jag jobba,

Här brukar det vara perfekta arbetsplatser.

 

Jo jag hittade lite, med betoning på lite.

Fast jag jobbade hårt och verklogen kollade överallt.

Hittade fler spa som jag utnyttjade.

 

I det här kärret hittade jag massor med Rödgul trumpetsvamp sist.

Nu fanns det bara några få.

Fast jag jobbar på bilden.

 

Hittade en stubbe med Föränderlig tofsskivling.

Får vara glad för det lilla just nu.

 

Tröttande på kärret och tog en annan bra väg.

Här var det väldigt länge sen jag jobbade.

 

Hittade en bra bäck som jag självklart använde ordentligt.

 

Kollade en annan arbetsplats med Röädgul trumpetsvamp.

Uselt bara några få men väldigt stora.

 

Hittade faktiskt några Karl Johan till och med denna stora var fin.

 

Kollade en massa andra arbetsplatser.

Fanns bara lite grann.

Hä'r brukar det vara mattor av både Rädgul trumpetsvamp och Trattkantareller.

 

Försökte få med mej matte åt det här hållet.

Om jag fortsätter här så kommer jag till slut till Krusbärssjön och andra trevliga ställen.

Fick inte alls gå dit.

 

Det ska INTE hänga ett onödigt rött band i skogen.

Jag såg självklart till att ta bort det.

 

Ja, ja, ja jag kommer till bilen sen.

Mem du förstår att jag har faktiskt jobbat och åker inte förrens du sett vad jag har.

 

Har tjatats länge om dåligt med Sandsopp.

Men nu hittade jag flera stycken.

Åkte hem och hade tråkigt.

Gick ut på eftermiddagsrunda, matte hämtade nåt som tillhör mej.

 

Jag har fått post och sån ska öppnas omgående.

 

Kolla här, en hel låda full med blå påsar till mej.

Ja katterna hade också fått nåt.

 

Alla mina blå påsar innehåller såna här.

Supergoda är de och de innehåller glucosamin som ska vara bra för gamla leder.

Nu är ju mina leder i sina bästa år så det känns lite onödigt.

Alltihopa detta har skaffats av mina människovänner Anders och Madde i Halland.

 

Idun trodde tydligen att matte tänkte förgifta henne först.

Men sen smällde hon i sej det och för sökte komma över de som Balder och Freja tuggade på.

Jag hade planer på att smälla i mej minst ett par påsar, men kitmatte har ställt undan MINA saker.




 
 
pia widlund

pia widlund

28 september 2015 20:27

Sigge va duktig du är. Jag har inte hittat en enda svamp i höst, däremot brukar jag rulla mig i något som matte säger luktar illa på gräsmattan. Tihi, matte blir lite sur då. Torka tassarna ordentligt Sigge, att bada är kallt! Hälsningar Leidy!

http://www.piaw.se

 
Kasper

Kasper

28 september 2015 22:41

Att komma till mig är ju inte världens roligaste, med min halvjusterade matte. Men jag vet att din matte haft funderingar på att fara hit. Ta henne med dig och kom, vetja´! Ludde har varit här idag, och sjön är fullt badbar. Bildbevis finns. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards