Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 september 2015

Av Sigge Svamphund - 25 september 2015 18:54

Alltså jag visste ju att Skånska flocken skulle komma idag.

Alltså började jag vänta i morse.

Hittade ingen flock på morgonrundan.

Var hemma en stund, skulle ut igen och var övertygad om att nu skulle de ha anlänt.

Passade min bil vid kakfabriken, blev skjutsad en liten bit till en av mina hemmaskogar.

Skulle bara kolla svamptillgången vilken var ganska dålig.

Hamnade i bilen igen utan att se några skåningar.

 

Grisöronaffären.

Jaha Skånsk flock kanske är här.

 

Skulle handlas käk till mej.

Det jag brukar äta var slut när jag var i Eskilstuna men Grisöronaffären hade nåt nytt.

Luktade väldigt gott så matte köpte en sån säck till mej.

Nu slipper jag kanske svälta och vandra runt och tigga till mej smulor.

Vägde mej och jag har samma perfekta vikt som alltid.

 

Drack en massa gott vatten i vattenfontänen och bjöd mej på godis bakom disken.

Åkte hem, ingen skånsk flock.

Kände mej grundlurad.

Men så packade matte ihop en massa saker och jag hamnade i min bil.

Hämtade Pinnaffären och människovalps Disa.

 

TJOHO!!!!!!!

Jag har minsann hittat Skånska flocken!!!!!!

Delar av den har jag inte träffat på ett helt år och Helena träffade jag för tre veckor sen.

Insåg att det skulle bli en mycket bra eftermiddag.

 

Medan Skånska flocken bra in sina saker så kollade jag när Pinnaffären tog bild på nåt.

 

Ser ni ansiktet i stenen?

Campingen är välbevakad av denna figur.

Hamnade i bilen igen.

 

Nu ska det jobbas.

Jag ska visa Helena, Viveka och Stina till bra arbetsplatser.

 

Började med att hitta Sandsopp åt Helena.

 

Jobbade mycket med att leta upp en massa Rödgul trumpetsvamp.

Vi ska åt det här hållet sa matte och pekade.

Hon trodde att alla såg och hörde.

 

Så här ser det ut när Skånsk flock, Pinnaffären, svamphund och människovalps Disa är bortslarvade.

Helt plötsligt så fanns de inte.

Slutade med att matte var tvungen att ringa och med viss möda så kom vi alla tillrätta.

 

Använde mej av en rejäl markeringspinne så att Viveka verklogen skulle se var svamparna fanns.

 

Hjälpte Helena så hon hittade svamp

 

Hur går det Stina`?

Ska jag hjäpa dej?

Jag slet alltså väldigt hårt.

 

Gav matte en och annan hjälpande tass också.

Stora är de nu de Rödgula trumpetsvamparna.

 

Självklart fick även Pinnaffären och människovalps Disa min hjälp.

Gillar när jag får jobba hårt.

 

Skogen är väldigt vacker när solen står lågt.

I alla fall enligt matte jag bryr mej inte.

 

På väg tillbaka till bilarna men jag kan inte sluta jobba.

Hjälpte Viveka och Stina.

 

Min bil har förvandlats till ett rullande fik.

Den fungerar ypperligt till det också.

 

Drack vatten och käkade Krusbärskaka.

Mycket gott eftersom jag var hungrig efter mitt hårda slit.

Sen var det dags att åka hem igen.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon ska jag jobba i många timmar åt Skånska flocken.

Vet vilken skog vi ska till så jag hoppas på hårt arbete.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards