Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 september 2015

Av Sigge Svamphund - 22 september 2015 17:57

Om nu klenmatte inte gnällt så förbaskat över ont överallt sen smällen i söndags

så skulle jag ha fått en rejäl långrunda med skogsfika.

Men den klena eländiga människan påstår att alla onda ställen i kroppen inte alls

ville släpa på en ryggsäck.

 

Hamnade på Sagostigen för matte bestämde att vi skulle höstkolla min korta Sörmlandsledsetapp.

Bra för då kan jag jobba både som fyrbent etappledare och svamphund.

 

Lika bra att ta itu med dagens jobb då.

Kolla så allt är i bästa skick för andra vandrade hundar.

 

Kollade en arbetsplats.

Jo det fanns några kantareller i alla fall.

 

Alla spa var i bästa skick.

Mycket viktigt etappledaransvar att se till och prova dom.

Andra hundar vill säkert sköta sin päls när de är ute och vandrar.

 

Tror att klenmatte lärt sej nåt i alla fall.

I dag undvek hon minsann att sätta fötterna på de här spängerna.

  Medan hon kollade den fullkomligt ointressanta gästboken (fanns inga hälsningar till mej) så grejade

jag massor med min bästa spagrop.

Blev ljuvliga inpackningar.

 

Här ska det vara en alldeles perfekt arbetsplats för Svart trumpetsvamp.

Fanns ingenting, inte ens mycelet doftade.

 

Detta är en vacker svamp.

Just denna håller på att bli gammal så den visar inte sina vackra droppar.

 

Men om man klämmer ihop den så kommer de vackra rubinröda dropparna fram.

 

Men på den här arbetsplatsen fanns det massor.

 

Fast det är mycket tveksamt om de här Rödgul trumpetvalparna kommer att bli vuxna.

 

Skötte min älskade bäck istället.

Den behöver massor med omvårdnad.

 

Hm Råbock har grejat mycket med det här trädet.

Kollade noga, funderade på om jag möjligen skulle hitta några bra raggningstips.

Insåg att jag inte gjorde det eftersom jag saknar horn att feja.

 

Det var en gång en Karl Johan men det var innan Snigel hittade den.

 

Snigel gillar Röd flugsvamp också.

Syns på alla spår som den lämnat i form av slem.

 

I bland överträffar matte sej själv.

När denna bild togs så stod hpn mitt i min älskade bäck.

Trodde faktiskt att hon hade insett alla för delar med spa, men det hade hon inte.

Skulle bara över bäcken.

 

Här brukar jag ha massor med bra arbetsplatser.

Markeringskotten är på plats nu gäller det bara att lägga upp arbetet.

 

Fanns en del kantareller.

Men alla andra mina arbetsplatser var alldeles döda.

Inte minsta lilla liv.

Letade länge och noga innan jag gav upp.

 

På väg mot min bil.

Men kollar fler arbetsplatser, fanns inget.

Hela korta etappen var i bästa skick så där behöver jag inte jobba igen förens i vår.

Eller jag ska göra det i vinter när papperna ska hämtas i gästböckerna.

Resten av dagen har jag mest slappat, försäker falla svampvatten ute,


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards