Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 september 2015

Av Sigge Svamphund - 21 september 2015 17:56

Kan ni tänka er jag har inte varit i skogen idag!

Självklart så trodde jag att det var till en sån jag skulle när jag hamnade i min bil.

Men hon klenmatte mest gnäller över misshandlad kropp och nån lång skogsrunda skulle

det inte alls bli.

 

Hamnade i Eskilstuna och Djurgår´n kunde duga åt mej idag enligt matte.

Visst det var bra länge sen jag var där så det fick väl duga.

 

Det går faktislt att låtsas att jag är i skogen om jag väljer rätt vägar.

Kände för att jobba och jag har en massa arbetsplatser där.

En för gammal Champinjon gör ingen svamphund glad.

 

Hörru gnällmatte ska du komma och titta?

Jag har faktiskt jobbat.

 

Titta här.

Jag hittade minsann flera stycken Stolta fjällskivlingar.

 

Denna fick fortsätta vara käk till mördarsnigeln.

 

Gick vidare, för nu skulle jag kolla en av mina tallar.

Med tur så.............

 

Jag hade tur!!!

Årets första Blomkålssvamp.

Har kollat massor i bra tallar i mina skogar men de har varit tomma.

Drog runt ett tag till men hittade inget av värde.

 

Och hur skoj är detta då?

Inte alls kan jag meddela.

Passa bilen medan matte handlar tråkmat.

Sen skulle jag passa bil igen medan matte lånade böcker.

 

Jackpot i parkeringautomaten.

Matte la i 3 kronor och automaten vägrade ta den ena,

I med ny fixa med biljetten och så skulle hon ta kronan automaten inte ville ha.

Rasslade ovanligt mycket, inte konstigt när den lämnade i från sej 15 kronor!!!

Det lönar sej alltså att betala parkeringen.

 

Utsäppt ur bilen och detta verkar lovande.

Ska jag ha sån tur?

 

Hej mattes mamma!

Jag har inte käkat lunch på många år och är hungrig.

 

Fick en alldeles utsökt korvlunch.

Precis vad jag behövde.

 

Fikade också och käkade skorpor.

Mycket gott.

Mer lunch och fika till mej.

Åkte hem.

 

Perfekt!

Hemma på gatan träffade jag människovalps Astrid.

 

Hon vet precis vad jag behöver för hon samlar pinnar till mej.

Vi hade väldigt roligt ett tag.

Hade kunnat fortsätta mycket längre om det inte varit för skitmatte som skulle göra tråk.

Vadå tvätta kläder, jag har en päls som jag sköter minutiöst i spagropar och med bad.

Detta borde faktiskt människor också införa, inpackningar och bad så skulle mycket tråk undvikas.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards