Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 september 2015

Av Sigge Svamphund - 19 september 2015 17:58

Eftersom det gick så väldigt bra att joibba igår så hade jag samma förväntningar idag.

Först hamnade jag på loppisen på Heden.

Mycket lönande, först träffade jag en människokompis som bjöd mej på skinkmacka.

Gick ett varv ihop med matte.

 

Nå tänker du handla eller?

Finns bara ett vettigt ställe att handla på där.

 

Jag fick min korv.

Borde säljas korv på Heden varje dag till sugna hundar.

Den där transportburen som skymtar den köpte matte till mina katter.

Finns en åt dom men den fyller visst 30 år nästa år så det var dags för en lite nyare.

Om mina katter ska åka nånstans ska de åka ståndsmässigt.

Så träffade jag ytterlogare en av alla mina människovänner och fick mer korv.

 

Nu ska jag jobba.

Hade storslagna planer på mängder med jobb.

Var flera veckor sen jag jobbade i Döda älgenskogen senast.

 

Här SKA det växta Svart trumpetsvamp.

Växte inga och inga valpar på gågn heller.

Usel arbetsplats.

 

Här brukar det också gå bra att jobba.

Tomt, dött och övergivet.

 

Usel bild men jag lyckades med möda hitta några fina Karl Johan.

 

Men här då?

Brukar gå utmärkt att jobba här.

Inte idag, fanns ingenting.

 

Jo till slut hittade jag en champinjon.

Ska tydlogen vara glad för det lilla i den skogen.

 

Gick och badade istället.

Kan aldrig bada för mycket.

 

Denna stackars Karl Johan har drabbats av sån där soppsnylting.

Alltså står den kvar i skogen.

 

Bäcken var i alla fall i alldeles utmärkt skick.

Använde den mycket.

 

Kollade en sista arbetsplats eftersom hoppet är det sista som överger svamphunden.

Men det var lika dött där.

Gick till min bil.

 

Jodå matte var lika livsfarlig bilförare idag.

Tvärnit och ut efter de här två medan jag var fånge i bilen.

 

Åkte inte direkt hem.

Skulle ta en sväng i Spökskogen för att se om det fanns nåt i den.

 

Jo mitt väl dolda spa var i helt ok skick.

Enda roliga i den skogen.

Kollade massor med arbetsplatser men det var alldles dött överallt.

Inte minsta lilla svamp.

Hem och hade tråkigt.

Eftermiddagsrundan blev också tråkig.

Usel service, alla mina affärer var stängda,.

De borde faktiskt ha öppet när jag passerar.

Men matte har lovat att i morgon ska jag få åka till en skog där det förhoppningsvis går mycket bättre

att jobba.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards