Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 september 2015

Av Sigge Svamphund - 15 september 2015 17:21

Inte nog med rubriken, jag har dessutom haft en tråkdag.

Började i morse med att min dator strulade värre än nånsin.

Sen släpades jag ut i svampvattennedfall, svampvattnet behövs verkligen men jag behöver fortfarande inte gå ut då.

Tillbaka inne så döpte matte sin mammas dator den många otryckbara saker.

Den totalvägrar nämligen att koppla upp sej till nätet.

Matte ringde och pratade med Datorveterinären som sa att min dator var välkommen på behandling.

Släpades ut i kraftigt svampvattennedfall och tvingades gå tre meter till min bil.

Körde datorn till Datorveterinären som bor i hålornas håla Flen.

Alltså bestämde jag mej för att jag skulle få tröstshoppa i Grisöronaffären.

Fick inte alls shoppa eftersom de inte hade öppnat ännu, ska alltid vara öppet när jag är i Flen.

Åkte tillbaka men hade i alla fall lite tur

Hamnade hos Siri, har inte träffat henne på evigheter eftersom hennes människor åkte bort med henne.

Kontrollerade det berömda kylskåpet, käkade flera korvar, fikade och käkade upp Siris mat.

Blev en mycket mätt och belåten hund.

Åkte hem och slappade medan svampvattnet föll och matte uppfann ännu fler märkliga ord över det gamla ångdrivna tröskverket till stationär dator.

Det fungerar när det har lust och allt tar flera veckor att utföra.

Inte kan jag visa  några bilder heller för kameran är inte kompatibel med antika XP och tröskverket har ingen minneskortläsare.

Slutade falla svampvatten så jag gick ut.

Kollade lite i närmaste skogen, hade faktiskt fötts några Strävsoppar och ett par Champinjoner.

Finns hopp om rejält med jobb framöver.

Träffade min svamphundselev Freya också.

Passade på att hälsa på i ett par av mina affärer och servera mej en del godis.

Skitmatte påstår att efter som jag varit en mycket upptagen hund i flera dagar så går jag inte under av en lugn dag.

Jag ska faktiskt alltid har tassarna fulla.

I morgon däremot så ska jag jobba, ska ut i skogen med en av alla mina bästa människovänner sen svampträffen.

Matte tror dessutom att hon kommit på hur jag ska kunna lägga upp i alla fall några bilder här imorgon.

Får väl se om hon lyckas så hoppas jag att datorveterinären snart har gjort min dator frisk.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards