Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 september 2015

Av Sigge Svamphund - 12 september 2015 17:48

Har tassarna alldeles överfulla denna helg.

Jobbar hårt med ett helt gäng med blivande svamphundar.

 

Här har första eleven Lagotton Malte anlänt.

Sen kom de andra i en strid ström.

 

Och här kom nästa elev.

 

Ännu än.

Ska de aldrig ta slut idag?

 

Malte gillar tydligen också snygga brudar.

I alla fall Bella.

 

Lyckades aldrig få alla elever på samma bild.

Men här är i alla fall fyra av de sex som jag utbildar.

Så hade alla sina människor med sej också, så jag har verkligen haft fullt upp.

 

På väg till dagens träningsplats så träffade vi Snokvalp.

Men den ville inte utbilda sej i svampsök utan försvann snabbt.

 

Nu är alla på plats i skogen och det är dags att börja träna.

 

Lukta på kantarellen ger godis.

Inga bekymmer alla elever begrep omgående att sånt lönar sej.

 

Som sagt Malte blev nog ganska kär i Bella.

Slutade med att Malte tränade för sej själv för att kunna koncentera sej.

 

Jag passade på att koppla av med en och annan välgörande spagrop.

Behövs verkligen när jag ska hålla ordning på sex olika elever.

 

Den mycket viktiga fikapausen.

Jag har käkat min macka och ägnar mej åt att kolla vad mina elever har för fika.

Sen fortsatte träningen.

 

Nu ska de lära sej att svampen den hittar man på marken.

Gick väldigt bra.

 

Malte han kom på att som blivande svamphund är det mycket viktigt att vårda pälsen också.

Ljuvligt doftande vatten i denna spagrop.

 

Bella jobbade hårt.

Ja det gjorde alla mina elever.

Alla fattade snabbt att man hittar svamp på marken.

 

Sahara och Leo samarbetade och visade svampen tillsammans.

 

Till slut var alla hundar utom jag trötta så det blev en extra paus.

Jag ansåg att de tvåbenta deltagarna skulle under hålla mej med pinnar.

Skitmatte la sej i och hindrade mina strålande idéer.

 

Så var det lite gruppträning igen.

Men nu började alla mina elever vara så trötta och okoncenterade att det var tid att sluta.

 

Det tar på krafterna att utbilda sej.

Malte såg alldeles färdig ut när han kom till sin bil.

De andra var inte piggare de.

Alla elever åkte sin väg och jag åkte inte hem.

Hamnade i Eskilstuna där matte skulle låna en dator av sin mamma.

Kom på att jag var trött så jag klev inte ens ur bilen.

För övrigt så visst jag att det varken var lunch eller fika där.

Åkte hem igen och har mest sovot.

I morgon är det dags för alla elever igen då ska de träna vidare.

Ni som inte såg mej på TV 4 i går kan se det via denna länk http://www.tv4play.se/program/vardagspuls?video_id=3201597





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards