Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 september 2015

Av Sigge Svamphund - 9 september 2015 18:06

I bland går det bra och andra gånger mindre bra.

Just nu är min dator på dåligt humör, den krånglar och stänger av sej.

Efter att matte uppfunnit en ny ordlista på morgonen ( tänker inte återge den) så skulle

jag till skogen.

Om ett par veckor så kommer Skånska flocken på sin årliga svampresa så jag skulle reka skog.

 

Här har jag inte jobbat på väldigt länge.

Borde alltså ha massor att göra.

Men det var väldigt dött.

 

I brist på bättre sysselsättningar så käkade jag en massa gräs.

Mycket gott.

 

Men sen så lyckades jag jobba.

Hittade tusentals små valpar som nog är i lagom storlek till Skånska flockens ankomst.

 

Fanns faktiskt en del vuxna Rödgula trumpetsvampar också.

Mer jobb till mej.

 

Gamla Dofttaggsvampar.

Matte ville inte ha men jag visade dom i alla fall.

Som sagt jag är arbetsnarkoman.

 

Gick vidare i jakten på mer jobb.

Hittade en del vuxna Rödgula och ännu mer valpar.

 

Hittade ganska mycket Trattkantarellvalpar också.

Perfekt eftersom delar av Skånska flocken vill plocka mycket såna.

 

Om man jobbar hårt blir man törstig.

Alltså drack jag massor i en spagrop.

Fast sen ägnade jag mej åt pälsvård i den också.

Jobbade lite mer.

 

Här brukar det gå bra att jobba med kantareller.

Hittade några stora.

 

Nån vecka till sen är nog valparna vuxna.

Förväntar mej att kunna jobba mycket framöver.

Sen påstod skitmatte att vi skulle åka hem.

 

Inte så mycket att skryta med, men jag lämnar inte skogen utan skrytbild.

Satte mej och väntade till matte hade fattat vad jag ville.

 

Mera vatten vid bilen.

Notera gärna den mycket fina kotten.

Den använde jag som markeringsverktyg hela tiden i skogen.

Funderade på att ta hem den, men lämnade kvar efter en del fundernade.

Kan användas vid nästa arbetspass i den skogen.

Åkte hem.

Matte fortsatte att uppfinna nya ord när hon grejade med den strulande datorn.

Till slut grävde hon fram den gamla ångdrivna stationära datorn.

Typr reserv om denna inte alls vill.

Bara det att skärmen till den var kastad.

Men det löste sej på min eftermiddagsrunda.

Pinnaffären hade en skärm över så matte har lånat den för om den ångdrivna ska startas.

I morgon ska visst Rottis Helgas människovalp hjälpa till med denna så den börjar uppföra sej normalt.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards