Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Sigge Svamphund - 31 augusti 2015 17:59

Bra dag igen.

Blev skjutsad till skog idag också.

 

Jaha då ska jag förhoppningsvis kunna jobba en massa.

 

Hittade stackars Fjäril som vandrat över regnbågsbron.

Den har det nog bra där.

 

Första arbetsplatsen.

Värdelöst inte minsta lilla kantarellvalp fanns det.

 

Men här då?

Nä alla Svarta trumpeter hade dött torkdöden.

 

Men de här stinkande Mandelriskorna de överlever minsann allt.

Hittade massor med såna.

 

Vad är detta för påhitt?

Sist jag var här fanns det minsann vatten i min nästansjö.

Sen dess har det varit svampvattennedfall men Vattentjuven har stulit varenda droppe.

 

Så skulle jag kolla om det fanns fler såna där Goliatmusseroner.

Letade länge och mycket men det fanns inte en endaste.

 

Hittade faktiskt några få levande Svarta trumpeter på en annan arbetsplats.

Levande svampar är fortfarande ganska sällsynt.

 

Fast ibland gick det alldeles utmärkt att jobba.

 

Som här, syns inte på bilden men under riset fanns det mycket kantareller som levde.

 

Titta ett spa!!!!!!

Gjorde mycket inpackningar och det var nog en himla tur, ska strax berätta varför.

 

Jaha där är min vattentunna.

Är törstig och vill att matte skvätter vatten.

 

Äsch!

Dålig service till mej, fanns inget vatten i tunnan.

 

Ja,ja finns andra sätt att åtgärda det.

Jobbade lite medan jag gick till viktiga stället.

 

Sjön och mängder med ljuvliga bad.

Kan aldrig bada för mycket.

 

NEJ jag ser inte töntig ut!

Är inte mitt fel att tungan inte är indragen.

Skitmatte påstod att jag ser töntig ut, dumheter!

Borde ha knuffat henne i sjön!

 

Fortsatte att kolla en massa arbetsplatser.

Gick så där.

Hittade lite mer och mycelet doftar på många ställen.

 

Vackra är de Vita flugsvamparna men ack så farliga.

Jobbade mej tillbaka mot bilen.

 

Får väl vara nöjd med dagens jobb.

Det är ju fortfarande alldeles för torrt.

Åkte hem och slappade.

Då ringde mattes telefon.

TV 4 vill göra ett inslag med mej och mitt arbete som svamphund.

På fredag så ska jag träffa inspelningsteamet i en skog och visa hur jag jobbar och berätta om hur jag

blev svamphund och allt annat viktigt.

Sen kommer det att sändas 11 september ett program som heter Vardagspuls.

Lär nog få dela ut mycket tassografer efter det.

Nu gäller det att hitta mängder med spagropar så min päls är i absolut toppskick tills dess










Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards