Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 augusti 2015

Av Sigge Svamphund - 29 augusti 2015 17:53

Igår hette det att jag minsann skulle få åka och kolla en skog jag inte jobbat i på länge.

Nåt om att den kanske kan användas på svampträffen nästa helg.

Men i morse vaknade klenmatte och upplyste om att hon inte mådde bra så den där skogen

skulle jag inte alls åka till.

Dumheter, människan får väl ta och skärpa till sej.

 

På Heden var det sån där bakluckeloppis.

Gick en sväng där.

Träffade en hel del människor som jag känner, trevligt eftersom jag är en mycket ensam hund.

Hittade Siris matte som hade glömt Siri hemma, hörde nåt om korv i kylskåpet.

 

Ingen bakluckeloppis utan korv till mej.

Borde faktiskt säljas korv på Heden varje dag till sugna hundar.

 

Struntar i den där loppisen.

Jag vill ha mer korv, alltså begav jag mej mot Siris hus.

 

Men titta där.

Siri kommer minsann.

Egentligen skulle hon rasta sin husse.

Men eftersom jag är en mycket ensam hund så såg jag till att få sällskap.

 

Jag såg till att få med mej Siri till skogen, hennes husse skulle gå och göra nåt tråk.

Kollade arbetsplatser men alla var tomma.

 

Den långsamma kan ju dra benen efter sej.

Jag och Siri har viktiga saker att göra.

 

Bada kan man aldrog göra för mycket.

Siri simmar ju inte så mycket hon föredrog att stå i vattnet och tugga pinne.

 

Jag passade på att simma ordentligt.

Vattentjuven stjäl just nu vatten i mina sjöar också.

 

Efter att ha badat länge så gick vi vidare.

Jag letade efter arbetsplatser.

 

Jodå, vad säjs om fem Föränderliga tofsskivlingar?

Den här stubben brukar vara överfull med såna när vädret är normalt.

 

Lyckades hitta tre levande Svarta trumpetsvampar också.

Man får vara glad för det lilla just nu.

Kollade ytterligare ett gäng med arbetsplatser som var tomma.

 

Korv var det och förhoppningsvis fika.

Vi är faktiskt hungriga.

 

Hm, korven är uppäten.

Undrar om det kommer nåt fika?

 

Hörru Sirimatte det där du äter, det behöver nog jag.

Fick smaka.

 

Sen kom en av Siris människovalpar så jag ägnade mej åt lite trevligt busande med honom.

På väg ur bild efter en boll.

Sen skulle jag hem.

 

På mitt torg var det nån Bondens marknad.

Fanns ingenting för hundar att köpa.

Gick hem och slappade.

På eftermiddagsrundan så hälsade jag helt enligt rutiner på i Pinnaffären.

Så upptäckte jag att Rosa elefantaffären hade glömt att stänga så jag försåg mej med godis där.

I morgon så SKA jag bli skjutsad till nån skog.

Tänker inte alls godta en massa usla mänskliga ursäkter.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards