Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Sigge Svamphund - 27 augusti 2015 18:03

Som den sanna arbetsnarkoman jag är så ville jag jobba idag också.

Gick ju riktigt bra igår.

Matte hade den goda smaken att skjutsa mej, nu när jag har egen bil så ska jag åka med den.

 

Bra.

Här har jag inte varit på många månader.

 

Lika bra att berätta att jag anlänt och att detta är mitt område.

 

Drog in i skogen.

Här inne hittade jag en massa alldeles utmärkta arbetsplatser förra året.

 

Var är min svamp?

Jag letade och letade men inte minsta lilla svampusling fanns att hitta.

Värdelöst.

 

Vattentjuven härjar även i den skogen.

Detta borde vara en alldeles utsökt spabäck, nu var den värdelös.

 

Hittade i alla fall en sån här vacker Dropptaggsvamp.

De ser ut som smycken i skogen.

 

Kollade en annan bäck.

Uselt skick på den också.

Jag behöver faktiskt vårda min päls.

Det är bara en vecka kvar till stora svampträffen här och då ska jag vara i superskick.

 

Det var en gång Trattkantareller, men det var då.............

Nu är det torkade mumier.

 

Fast den här Dofttaggsvampen måste ha käkat anabola.

Matte tror aldrig att hon sett en så enorm förut.

Det är hennes mobil som ligger på den som jämnförelse.

Tröttnade på den där tråkskogen där det inte gick att jobba.

 

Nästa skog och har var det väl sjutton om jag inte ska kunna jobba.

 

Jag jobbar!

Hundlivet känns gensat mycket bättre.

 

De Rödgula trumpeterna lever fortfarande men är i akut behov av mera svampvatten.

 

Får väl duga.

Var ju bara en snabbis på denna arbetsplats.

Hade jag fått hållas hade det säkert blivit mera.

Åkte hem och slappade.

Gick ut på eftermiddagsrunda, hälsade på i flera av mina affärer som försåg mej med godis.

Helt plötsligt började svampvattennedfallet så då ville jag hem.

Bra med svampvatten behövs enorma mängder men då ska jag vara inne så jag inte skadas av det.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards