Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2015

Matte har shoppat åt mej

Av Sigge Svamphund - 24 augusti 2015 18:10

Väldigt upptagen dag detta.

Gick som vanligt ut och gjorde morgontoalett  vid 7.30

Sen brukar jag gå in och slappa ett par timmar, men inte idag hamnade i bilen.

Åkte till Eskilstuna och passade bil medan mate handlade tråkmat och var på Arlomattens

gamla tråkjobb.

 

Utsläppt ur bilen och det är bäst att kolla vad som hänt sen sist.

 

Anmälde min ankomst också.

Lika bra i fall det skulle passera snygga tikar.

 

Hamnade hos mattes mamma.

Trodde att jag skulle få lunch, serveras tydligen inte lunch 9.15 på förmiddan.

Käkade i alla fall en macka.

 

Du äter nåt.

Får jag smaka, har inget som helst minne av att jag nyss åt macka.

Fick inte smaka eftersom det var choklad i det där människorna åt.

Så skulle jag åka hem igen.

Blev inte utsläppt ur bilen, matte bar bara in tråkmaten och kom ut lika snabbt.

 

Hamnade hos Siri.

Berättade för Sirimatte att jag var hungrig.

Matte försvann ihop med Siris husse.

 

Jag och Siri tog med oss hennes matte och gick ut.

Vi visste precis vart vi ville gå nu gällde det bara att övertala människan.

 

Denna eviga väntan på människor som drar benen efter sej.

När ska de lära sej att det är bråttom att bada.

Vattentjuven kan stjäla hela sjön eller onödiga isen anfalla.

 

Simmade mycket, väldigt skönt eftersom ovädret var ännu värre.

Så kvavt att det knappt fanns luft.

Gick hem till Siri igen.

 

Hörru snålmatte, jag behöver den där mackan du äter.

Fick en bit.

 

Detta är inte jag utan Siri som käkar skinka.

Jag åt också sån.

Mycket gott.

 

Hundlivet är slitsamt.

Under soffan ligger det bollar som jag är i akut behov av.

Tro inte att jag fick hjälp, nä de ligger kvar.

Så skulle jag åka hem, då gjorde jag UPPTÄCKTEN.

 

Här sitter jag minsann alldeles utmärkt.

Måste säja att detta baksäte känns som hemma.

Kommer att åka mycket bekvämt här.

 

Här är den min nya bil.

Matte och Sirihusse åkte till Katrineholm för att titta på den.

Eftersom den är klart godkänd så köpte matte den till mej.

Det är alltså en Hulken fast denna är röd.

Kommer att bli alldeles perfekt detta att åka till alla mina bra skogar och andra ställen med den.

Känns väldigt bra att ha egen bil med bekvämt baksäte.

Enligt matte är den perfekt eftersom den är otroligt billig att äga och extremt bensinsnål.

I morgon förväntar jag mej att få åka lite längre i den.


 
 
Ingen bild

Christina Johansson

24 augusti 2015 22:44

Men så underbart fin bil du är ägare till. Matte har gjort en klokt val. Jättefin, den kommer att passa Er helt perfekt.
Grattis till Er nya bil.

 
mollesnutten

mollesnutten

25 augusti 2015 05:21

Den blir alldeles perfekt till er, den bilen.Trots att den inte har inbyggd svampkorg.Lite uppåt i väderdeppen,nu fattas bara regn och åska.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

25 augusti 2015 10:39

Grattis till "Röde Hulken". :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards