Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Sigge Svamphund - 23 augusti 2015 18:09

Trodde att jag skulle bli skjutsad nånstans idag.

Matte vägrade och hänvisade till ovädret, på tok för hett för att besöka mina bra skogar,

Skulle alltså hålla mej hemma.

 

Skit också!!!!

Jag har planer men sitter fast i onödiga koppelt.

På andra sidan tallskogen finns ju Siris kylskåp men dit kom jag inte.

 

Lyckades däremot träffa Schäfer Freja.

Var flera hundra år sen sist.

 

Men Freja är som alla andra brudar mest intresserad av mattes godisficka.

Umgicks i alla fall en stund innan jag gick vidare.

 

Spårvägen var ganska länge sen jag gick, i alla fall den här delen.

Fanns inga intressanta nyheter.

Bestämde att jag skulle gå och bada men........

 


Ovädret ställer till mer och mer elände.

Syns inte så bra men nu börjar det komma en massa äckliga alger i sjön.

Minns hur det var för ett par år sen när  hela sjön var spenatsoppa.

 

Ännu märkligare.

Båt med motor ute på sjön, förbjudet att använda motor i sjön.

Dessutom körde den fram och tillbaka och i zickzack, mycket märkligt.

 

Jag lyckades i alla fall bada.

Behövdes verkligen eftersom ovädershettan slår till snabbt och obarmhärtigt.

 

Fortsatte efter spårvägen, då såg vi detta.

Båten tillhör brandkåren och matte trodde att de kanske övade eller liknade.

 

Gick till hasselskogen.

Trodde att det skulle vara svalare i skuggan, det var det inte alls.

 

I går hittade jag en sopp som såg ut som ett spöke.

Den jag hittade idag skriker verkligen efter svampvatten.

 

Jag har minsann jobbat!  

Väldigt torra men de lever i alla fall.

Matte plockade ett par liter, finns en massa torra levande valpar så bara svampvattnet kunde komma så......

 

Betydligt värre är det med kantarellerna.

Alldels döda av torkan.

Återigen pratade matte om vilken tur det är att det inte blev elever denna helg.

Oväder och bara torra svampar, det hade inte funkat.

 

Titta på den här stackarn.

Ser ut som om han har en fisk i pannan.

 

Kollade många andra arbetsplatser, men alla var tomma.

Eftersom det började vara tusen grader i skuggan påstod matte att vi skulle gå hem.

På väg hem så tog hon enligt mej rätt väg och jag planerade.

 

Ha!

Svamphunden har överlistat sin korkade matte.

Där hon brukar fängsla mej i onödiga kopplet så såg jag till att hon brast i uppmärksamhet nån sekund.

Ses sen, jag har bråttom.

 

Hej Siri.

Fasiken att du inte kan öppna grinden.

Var rädd för att matte skulle fängsla mej och brutalt släpa bort mej.

 

Helt enligt plan.

Blev serverad god korv.

Matte fick veta vad båten gjorde i min sjö.

Drunkningstillbud i natt och ingen hittad, så de var ute och letade.

Hoppas, hoppas att personen tog sej upp av sej själv och inte ligger nånstans i sjön.

 

Nä vi har inte alls käkat korv, behövde ost också.

Sen påstod matte att vi skulle hem.

Var svettigt att gå hem.

La mej på balkongen och slappade en stund.

Dåp inträffade nästa grej, vi har byggnadsställningar igen så nätet är borta och katterna får bara vara

ute när matte kan vakta.

Matte vände ryggen till hörde en duns och ut och tittade.

Freja hade hoppat över räcket och var nere på ställningen, gissa om matte fick panik.

Men Freja tog sats och hoppade tillbaka in igen medan matte höll på att skaffa sej hjärtinfarkt.

Hoppas ställningarna försvinner nu så nätet kan sättas tillbaka.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards