Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 augusti 2015

Av Sigge Svamphund - 21 augusti 2015 18:03

Trots eländiga ovädret så har jag lyckats ha en mycket bra dag.

Blev skjutsad när jag skulle till skogen.

 

Hamnade i Engelska skogen, bra för det var länge sen jag var här.


Mindre bra att Vattentjuven stulit mitt alldeles utmärkta spa.

 

Hade självklart massor med viktiga saker att kolla.

Det mesta verkade vara i sin ordning, frånsett mina arbetsplatser då.

 

Dagens finaste svamp blev faktiskt den här nyfödda flugsvampsvalpen.

 

Vattentjuven har snott nästan hela bäcken.

Avskyvärt!

Knappt att vattnet täckte tassarna.

 

Detta är INTE bra.

Skenheligheterna härjar i skogen med avverkning.

Här har de begravt en av mina arbetsplatser.

 

Blä!

Så här ser det ut på många ställen.

De har röjt och gjort så kallade avverkningsgator för att de ska kunna meja ner skogen sen.

 

Äsch!

Den här spagropen brukar aldrig torka ut o nu är den borta.

 

Detta var förut en väldigt smal stig genom skogen, men det var då.

Skogen är så torr att det dammade rejält när jag gick och detta är på ställen där det sällan är torrt.

Läskigt är det.

Matte funderade på om de inte lärt sej nånting av stora branden i Västmanland som startades av en

skogsmaskin.

Såna maskiner i skogen nu är inte speciellt smart.

 

Döda kremlor kan förvandlas till en märklig fågel eller om det är en gubbe med keps.

 

Bäversjön.

Nu ska jag bada mycket och länge.

 

Mycket skönt hade kunnat vara kvar och bada fortfarande.

 

Nu ska jag göra trevliga saker....

 

Hej Chris!!

Vill du möjligen underhålla en uttråkad svamphund?

 

Som ni ser blev jag underhållen.

Lika bra att hänga fasdt i pinnen så han inte försvinner.

 

Försökte få Reidun att underhålla mej också.

Men hon är lika svårflörtad som matte.

 

Behöver du hjälp med bilen?

Kanske kan ge en eller annan hjälpande tass.

Behövdes tydligen inte.

 

Fikade.

Fick utsökta kakor av Reidun, mycket gott.

Människorna pratade som vanligt mängder med tråkprat i evigheter.

 

Avskedets stund.

Dags att säja hej då till mina engelska kompisar.

Nu åker de hem till England och mitt jobb som huspassare börjar.

Alltså gå förbi där lite då och nu för att kolla så inga puckon gör inbrott.

Men det är snart vår och då ses vi igen.

Gick till min bil och trodde att jag skulle åka hem.

 

Tjoho!!!!!

Grisöronaffären och shoppingrunda!

 

Kollade igenom mycket innan jag bestämde vad jag skulle handla idag.

Köpte en massa smarrigt så jag klarar mej ett tag.

 

Efter att ha tiggt godis bakom disken så var jag törstig.

Gjorde mitt allra bästa för att tömma vattenfontänen.

Sen åkte jag hem och slappade.

Känner mej faktiskt väldigt nöjd med dagen.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards