Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 augusti 2015

Av Sigge Svamphund - 19 augusti 2015 17:58

Oväder är det men jag skulle i alla fall till skogen.

Blev skjutsad för matte trodde att kanske skulle det finnas lite på en av mina arbetsplatser.

 

Var ett bra tag sen jag var här så det var bäst att kolla att allt var i sin ordning.

 

Kremlorna har förvandlats till mumier av ovädret.

 

Dagens snyggast svamp.

En Röd flugsvamp, den hade minsann inte dött torkdöden.

 

Men nu tänker jag jobba, eller i alla fall försöka.

Åkte hemifrån väldigt tidigt för att hinna innan ovädret skulle bli för eländigt.

 

Jo jag hittade en och annan Rödgul trumpetsvamp, men de är mycket nära torkdöden.

 

Förutsätter faktiskt satt matte ser var jag jobbar fast det är ett träd ivägen.

Konstigt nog så såg hon mej.

 

Men dessa var bortom all räddning.

Skicka omgående hit alla trevliga lågtryck.

 

Normalt ska detta vara en ypperlig spabäck full med vatten.

Alldeles uttorkad och inte en droppe vatten.

 

Det gicvk att rädda en och annan svamp i alla fall.

Bättre att de torkar hemma hos mej i svamptorken än i skogen.

 

Detta är vad jag jobbade ihop.

Ska vara glad för det lilla i rådande oväder.

Normalt finns det mer än matte får med sej.

Gick till bilen och drack en massa vatten för det hade blivit ovädershett snabbt.

 

Arbete kräver belöning.

Nu har jag åkt en bit och ska roa mej.

 

Sjön med det alldeles kristallklara vattnet.

Har inte badat här sen i våras.

 

Finns en nackdel, det är väldigt långgrunt så jag måste långt ut innan jag kan simma.

 

Men till slut så lyckades jag.

Badade väldigt mycket, behövs i detta oväder.

Den som tittar noga på bilden ser att vattnet är så klart att det syns hur jag simmar.

Åkte hem.

Slappade medan matte lånade min dator.

Ovädret ställer ju till det med både hetta och torka.

Skulle ha jobbat i helgen som kommer med ett par blivande svamphundar.

Men de och matte kom överens om en annan helg längre fram när det förhoppningsvis fallit en massa

svampvatten och är svalare.

Det är alldeles för äckelhett för kurs just nu.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards