Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 augusti 2015

Av Sigge Svamphund - 12 augusti 2015 18:02

En högst vanlig hunddag igen.

Skulle till nån skog naturligtvis.

 

Blev skjutsad till bra skog och inledde med en del pälsvård.

 

Jo om det där svampvattnet behagar komma så kommer de yttepyttesmå Svart trumpetsvampvalparna att

växa till sej.

Syns faktiskt en under min nos.

 

De där tråklingonen mognar snabbt nu.

Kommer väl nån tråkdag framöver när matte ska plocka såna förstås.

 

Hittade ett gäng med Föränderlig tofsskivlingvalpar.

 

Hit hade i alla fall inte Vattentjuven hittat.

Spaade massor.

 

Nu börjar de Svarta trumpetmonstren att visa sej igen.

Fast jag nosade upp många fina också.

 

Kantareller det finns det fortfarande miljoner av.

 

Det gäller att passa på eftersom Vattentjuven är på det extremt stöldbegärliga humöret.

Ännu finns det i alla fall så jag kan våra pälsen.

 

Hittade ett gäng med såna där stinkande Mandelriskor också.

Matte plockade för de ska exporteras till Skåne eller Norge eller Nyköping eller andra avlägsna

exotiska platser där de gillar såna.

 

Dagens absolut bästa!

Min nästansjö var inte stulen och innehöll så mycket vatten att jag kunde sdimma.

Badade massor.

 

Jobbade mer med en del olika svampar.

 

Jodå arbetsplatsen med Svarta trumpeter levererade.

Kommer en massa valpar också, jag hoppas att de inte dör torkdöden.

 

Överallt finns de, numer omdöpta till Tråkkantareller.

Jag jobbade och matte plockade.

 

Nu är jag på väg mot dagens stora blåsning.

Planerade självklart för att matte skulle skvätta vatten ut MIN tunna åt mej.

Men..............

 

Vad är detta?

Eländiga jägare som tömt tunnan så jag blev blåst.

 

Fast matte fyllde en nummer tvåpåse med en del av det lilla som fanns.

Kunde i alla fall släcka törsten eftersom det började vara ovädershett.

 

Matte gjorde en insats som livräddare också.

Den här höll på att drunkna i tunnan, men efter att ha blivit upplyft och torkat lite så flög den vidare.

 

Vad pratar du om?

Ska vi gå till bilen?

Onödigt, jag kan jobba några timmar till, har många okollade arbetsplatser.

Men tyvärr fick jag inte min vilja igenom.

Var tvungen att åka hem.

En annan sak, alla vet ju att människoveterinären har sagt åt matte att ta det väldigt lugnt och inte

stressa.

Såna här skogsrundor det är enligt matte avkoppling, tyst lugnt och skönt i skogen.

Jag jobbar och hon plockar det jag hittat, perfekt samarbete.

Så matte tar edet så lugnt hon kan, fast just nu är det inte mycket till lugn för det är alldeles fullt

av massor med stressmoment som hon inte rår över tyvärr.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards