Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 augusti 2015

Av Sigge Svamphund - 11 augusti 2015 17:33

Fick i alla fall lite varitation i tillvaron idag.

Självklart så skulle jag jobba och dessutom kolla övningsplatser till de hundar som

jag ska utbilda i helgen.

 

Lika bra att köra hårt med jobbet på en gång.

 

Hittade massor med nyfödda Finludna stensoppsvalpar.

Alla utan otrevliga invånare också.

 

Som sagt arbete är livet.

Mer jobb till mej.

 

Jodå massor med Svarta trumpeter som var vuxna och en hel del valpar på gång också.

Sen skulle jag leta övningsplatser till eleverna.

 

Det här borde väl duga eller?

Hittade flera såna här lämpliga ställen.

 

Eller detta?

Perfekt kommer att bli alldeles utmärkt för eleverna.

Sen tog jag en extra sväng för att kolla lite annat.

 

Kantarellerna växer precis överallt just nu och de är enorma.

Känns bra att kunna jobba så mycket.

 

Gick ju bra detta.

Övningsplatser till eleverna och nästanb full korg med Finluden stensopp, Svart trumpetsvamp och 

kantareller.

Så här ska det se ut efter varje skogsrunda.

Hanmnade i min bil för matte skulle åka till nåt tråkställe och handla tråk.

Men..............

 

Titta vad vi hittade.

Alltså det är bra att åka Fååååååååååård för ingen känner igen mej.

Matte höll på att köra på Sirimatte innan hon fattade att det var vi.

 

Ännu bättre.

Jag slapp följa med matte till tråkstället i Sparreholm.

I stället så hängde jag på Siri, hennes matte och Siris ena människovalp.

 

Jaha så du behagar komma nu.

Du förstår vi är faktiskt väldigt upptagna hundar.

 

Utbildade oss till kockar.

När det ska lagas mat av köttfärs då gäller det att hålla sej framme.

Mycket god köttfärs.

Att jag innan dess inventerat kylskåpet det har inte med saken att göra.

 

Men ge mej bullen!

Jag SVÄLTER!!!!!!!!!

Fick bullen som också var utsökt god.

 

Den här boken fick matte av Siris matte.

Nästan nyutkommen från 1949.

 

Det där receptet upp till vänster får av nån märklig anlednng matte att må illa.

Äsch, känsliga vegetariska människa.

Eftermiddan då ägande jag mej åt mina vanliga hundgöromål som besöka mina affärer och dessutom träffa

lite nytt folk att umgås med.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards