Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 augusti 2015

Av Sigge Svamphund - 9 augusti 2015 17:58

Jobbat med utbildning av brudarna idag också.

 

Här ska jag visa dom vägen in i dagens skog.

 

Hann inte många meter in i skogen innan jag hade jobbat så eleverna fick börja träna.

Lite repetion av vad vi gjorde igår, här väntar Alice på belöningen för väl utfört uppdrag.

 

Kollade så Inca gjorde rätt, vilket hon gjorde,

Smarta brudar.

 

Nästan köbildning vid nästa övningstillfälle.

Alice tränar och Inca väntar på sin tur.

 

När eleverna slitit hårt ett tag så behövs avkoppling.

Min bästa spagrop var i perfekt skick så det provade alla.

 

Delvis var vi på min korta Sörmlandsledsetapp.

Alltså måste mina elevers människor fylla på statistiken genom att skriva i gästboken.

Här är det Riojas matte som gör det.

 

Nu har matte pratat en massa onödigt mänskligt tråkprat och eleverna ska börja med nästa uppgift.

 

Hörru Rioja, det är bättre att du lyssnar på mej än matte.

Lärde ut ett gäng med bra knep till henne.

 

Jaha Incamatte sköter du dej och ger belöning nu när Inca var så duktig?

Allt ska jag vara med och övervaka.

 

Det blev i varmaste laget ibalnd.

Då ägnade vi oss åt extrakursen "Sköta bäck".

Svalkande och viktigt jobb.

 

I går pratade matte om skillnaden mellan Trattkantareller och Rödgul trumpetsvamp.

Hittade faktiskt Rödgul idag men de är i storlek knappnålshuvuden.

 

Jaha detta borde väl duga till brudarna att träna på eller?

De tränade mycket här och var så duktiga.

 

Som kursledare till tre snygga brudar hade jag behov av att se extra tilldragande ut.

Tycker jag ser så tuff ut med markeringskotten i munnen.

Matte påstod att jag ser ut som om jag använder napp.

 

Kotten är MIN men Alice tror att den är hennes.

Insåg snabbt att hon är lika mycket kleptoman som alla andra brudar.

 

Viktiga fikapausen.

Alice försöker få sin matte att begripa att som svamphund ska man ALLTID få egen macka i skogen.

Jag tröttnade tillslut på allt mänskligt tråkprat och gick till mitt spa.

Behövde svalka mej en stund.

 

Jaha så här kan man också göra.

Matte hängde korgen i ett träd för att den inte skulle springas sönder av oss.

 

Det ser bra ut.

Jag blev tillsagd att hålla mej lite på avstånd.

Som den extremt hjälpsamma hund jag är så gjorde jag allt för att visa brudarna var svampen finns.

Alltså fick jag kolla på avstånd att de gjorde rätt.

 

Så klart de gjorde.

De hittade alla svampar på den här arbetsplatsen.

 

Efter mycket träning var det dags för bäckskötsel igen.

Alla är numer lika duktiga på det som svampsök.

Bra då blir fler bäckar välskötta.

 

Eftersom skitmatte påstod att jag kunde hålla lite avstånd och inte hjälpa eleverna provade jag en ny

variant.

Hittade arbetsplatsen och gömde mej bland buskarna.

 

Perfekt uträknat.

Sitter stillsamt i buskarna och kollar så eleverna gör rätt.

Passade på att viska ett och annat tips till dom också.

 

Nu är det i princip över för denna gång.

Rioja är så trött så trött och Alice hade fått nåt i tassen.

Inget hittades och det gick över igen.

 

Tillbaka på Sagostigen och Alice blev otroligt intresserad av en kanin.

Sen var det bara att gå till bilarna igen.

I går kom tre brudar som inget visste om svampsök.

I dag åkte de hem och vet massor och har varit superduktiga.

Hoppas jag träffar dom igen.

Nu ska jag ha en lugn vecka, ni vet matte och lyssna på människoveterinären.

Fast jag har planer på vad jag ska göra.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards