Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 augusti 2015

Av Sigge Svamphund - 8 augusti 2015 17:48

Som vanligt en helg med nya svamphundselever.

Den här helgen har jag tre brudar som elever.

 

Så brudarna Rioja, Alice och Inca har anlänt.

Nu ska de till skogen och utbildas.

 

Måste bli ypperliga svamphundar av de här.

Det första de gjorde var att prova bäcken ordentligt.

Som alla vet är det ju en mycket viktig svamphundskunskap detta med vatten.

 

På plats i skogen och nu är det allvar.

Alice har påbörjat sin träning.

 

Rioja fattade också snabbt vad hon skulle göra.

 

Inca var inte sämre hon.

Perfekt att se eleverna begripa snabbt vad det är de ska pyssla med.

Jag övervakade självklart deras träning.

 

Så letade jag upp nya arberbetsplatser där de kunde träna.

Inga problem att hitta såna och jag får verkligen visa framtassarna med vad jag kan.

 

Här tränar Inca på arbetsplatsen jag hittat.

 

Så går det alldeles utmärkt att samarbeta också.

Alice och Rioja övade tillsammans.

 

Det tar på krafterna att utbilda sej.

Alice la sej och slappade en stund men................

 

Vad är väl bättre än ett svalkande dopp?

Visade det här superspaaet för brudarna och alla testade det, blev pigga och kunde fortsätta sin utbildning.

 

Den extremt viktiga delen i kursen.

Fikapaus.

Alltså macka till mej och välbehövligt vatten till alla hundar.

 

Snudd på oväder ett tag med äckligt het och kvav luft.

Jag somnade ett tag medan människorna babblade en massa tråk.

 

Kursavsnittet hur man bäst sköter en bäck i svampskogen.

Klarades med glans och alla brudarna får MVG.

Här är det Alice och Inca som tränar.

 

Va?

Ska vi återgå till svampsök?

Kändes faktiskt som om bäckskötsel var en mycket viktigare programpunkt.

 

Överallt är det kantareller.

Inca och Rioja samarbetade ett tag.

 

Jag fortsatte mitt viktiga jobb med att se till att eleverna gör rätt.

De är så duktiga alla tre brudarna och gör precis som jag säjer att de ska göra.

 

Inca studerade noga när hennes matte plockade svamparna som hon tränat på.

Bra med intresserade elever.

 

Det är ju inte svårt att öva när marken är gul av kantareller överallt.

Vi var nära bäcken igen ett tagså då var det fler lektioner i bäckskötsel.

 

Men nu har vi varit länge i skogen.

Kvavt och snudd på oväder igen med äckelhetta.

Rioja orkade inte träna längre och de andra var inte heller så intresserade.

Alltså bestämde vi att vi skulle lägga av.

 

Alldeles utslagna elever.

Rioja somnade en stund och Inca och Alice slappade.

Gick till bilarna och jag tror att mina trötta elever uppskattade att få åka hem.

I morgon ska vi träffas igen och göra de avslutande övningarna.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards