Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 augusti 2015

Av Sigge Svamphund - 6 augusti 2015 18:07

Matte gör sitt bästa för att lyda människoveterinärens order om lugn, ro och noll stress.

Alldeles perfekt för mej.

Ni vet naturens läkande kraft.

Alltså skulle jag bli skjutsad till en trevlig arbetsplats där jag inte jobbat sen förra året.

 

Framme och jag trivs alldeles utmärkt i mitt nya baksäte.

Passade på att meddela min ankomst och pinka in reviret som mitt.

 

Hann inte många meter innan det var dags att jobba.

Hittade en hel del såna här Smörsoppar.

 

Sen drog jag in i skogen med kurs mot den arbetsplats jag skulle inventera.

 

Jaha nu gäller det att ta ut rätt kurs.

Sånt gör jag bäst genom att höja nosen och kolla varifrån doften kommer.

 

Självklart hade min ypperliga nos rätt.

Hittade genast ett gäng med Rödgul trumpetsvampvalpar.

 

Som den arbetsnarkoman jag är så fortsatte jag att jobba.

 

Kolla massor med valpar!!!!!!

Överallt finns de så jag jobbade mycket hårt och intensivt.

 

Mera jobb.

Massor med Blodriskor överallt.

Tyvärr hade många en massa extra protein, men en del fick följa med i korgen.

 

Mycket vanlig syn.

Matte drar benen efter sej och jag får sitta och markera i föera hundra evigheter.

 

Hittade mycket vuxna också.

Blev flera liter med hem.

Fick massor med beröm för det.

 

Om du tänker sitta och vara tråkig så får jag väl vara glad för att du valde plats med omsorg.

Matte blev så där yr och snurrig men precis bredvid fanns ett utsökt spa som jag nyttjade under tiden.

 

Sen var det bara att fortsätta jobba hårt och mycket.

 

Undrar vad som gjort den här så väldigt bekymrad och ledsen?

Tycker faktiskt lite synd om den.

 

Visst ser den fin ut Karl Johan som jag hittade.

Men när matte satte kniven i den så var den så full med hyresgäster att den nog hade kunnat gå iväg

alldeles själv.

 

Ja, ja, ja jag vet att människoveterinären sa att du ska ta det lugnt.

Men nu börjar jag tröttna på dessa eviga pauser.

Fick fortsätta igen och kunde jobba mera.

 

Kolla himlen.

Alldeles svart så enligt matte var det nog tur att vi var nära bilen.

 

Jaså det är mer folk i skogen sa matte när hon såg denna.

Sen började hon få panik för att mattes mammmas bil var ju försvunnen.

SUCK människor!!!!!

Ja hon lyckades reda ut det.

 

Men kolla här.

Ni vet alla märkliga djur jag hittade i våras och döpte skogen till Konstiga skogen.

När jag druckit mitt vatten så upptäckte jag dessa.

 

Nu har hela familjen Kanin flyttat in i den skogen.

När jag åkte så såg jag ett annat hästmonster från bilen också.

Mycket skumt är det, undrar varför alla djur hamnar där?

Åkte hem och slappade.

På eftermiddan så följde jag mina vanliga rutiner och hälsade på i mina affärer.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards