Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 augusti 2015

Av Sigge Svamphund - 5 augusti 2015 19:03

Haft en del att pyssla med idag också.

Matte ringde till människoveterinären som skulle träffa henne.

Men innan hon skulle dit så skulle jag ta en kort skogssväng.

 

Jobba måste jag ju göra.

Alltså gick jag och kollade en av mina arbetsplatser.

 

Perfelt, alldeles fullt med Svarta trumpetsvampar.

Fanns både vuxna och valpar.

 

Fanns det på ena stället så......................

Här är det bäst att jobba när tillfälle ges.

 

Jodå, gick alldeles utmärkt.

 

Stora och rejäla och massor.

Passar mej utmärkt med så mycket jobb.

Hade planer på att kolla ännu fler ställen men det fick jag inte för matte.

 

Hm, kan detta stämma?

Jag är på väg till Siri och henne har jag inte sett på åratal eftersom hon varit på semester.

 

Titta!!!!!

Siri hade minsann kommit hem så jag skulle inte kolla hennes hus.

Inventerade kylskåpet och käkade en massa korv.

Matte försvann för att träffa människoveterinären.

Hon kom tillbaka efter några veckor.

Skrotad.

Bara skit med henne.

Med otur har hon en allvarligare form av borrelia så nu ska det käkas nytt och starkare penicillin.

Dessutom så är pulsen för hög, hjärtat slår för snabbt, blodtrycket för högt och sjuttioelva andra fel.

Livet har varit alldeles för mycket alldeles för länge med stress.

Nu ska matte vila, bry sej om sej själv och lära sej att använda ordet nej.

Hon har troligen sprungit rakt in i nån vägg och sånt ska man absolut inte göra enligt människovetten.

Är det inte bättre om två veckor måste hon dit igen.

 

Hon återkom och då var det fika.

Jo jag behöver absolut en bulle, korvarna slukade jag för massor med timmar sen.

Är hungrig.

Fick bullen.

Sen släpade matte hem mej, fast jag hann med en sväng i Pinnaffären också.

 

Bara för att kag sett efter Siris hus så fick matte presenter.

Väldigt passande kartong.

Den ska matte spara och använda säjer hon.

 

Kartongens innehåll en flugsvamp som just nu bor i balkonglådan.

Sen fick hon några andra enligt mej ointressanta prylar också.

 

På eftermiddagsrundan så besökte jag Rosa elefantaffären.

Försåg mej självklart med godis och en del trevligt umgänge.

Var hemma en stund sen skulle jag ut och åka.

Hamnade hos mattes mamma, ingen lunch, inget fika ingenting.

Bara ett snabbt besök.

 

Så träffade jag Selma som hämningslöst viker ut sej för människor.

 

Min gamla svamphundselev taxen Inez var också där.

Virriga och snurriga matte grejade med nåt och pratade massor med människan som Selma

vek ut sej för.

Så..................................

 

Ja det här baksätet sitter jag ju alldeles väldigt bra i.

Kan meddela att jag låg skönt också medan jag åkte hem.

 

Denna har jag åkt hem i.

Mattes mamma har fått tillbaka sin bil och den här ska jag åka i tills bilen som matte letar efter

dyker upp.

Pinnaffären fick ett tips, pratade med matte som pratade med Inez matte och sen med Inez husse.

Bilen är gammal, men skattad och besiktigad i ett antal månader till och tro det eller ej..............

DEN VAR ALLDELES GRATIS<!!!!!!!!!!!!!!!


Jag och matte har alltså FÅTT den och jag kan åka till mina skogar och andra viktiga ställen.

Ett stressmoment mindre för matte, bil ska fortfarande hittas men inte lika akut just nu.


 


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards