Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av Sigge Svamphund - 2 augusti 2015 17:48

Jobbat hårt idag igen.

Nu skulle ju mina elever göra de avslutande övningarna.

 

Hej Chips matte.

Du jag tänkte att vi kör en specialkurs, kasta pinne till fyrbente läraren.

Tyvärr så fick jag inte något gehör för mina idéer.

 

Samlade ihop alla mina elever för att gå till dagens skog.

 

På väg dit så hittade jag några vuxna Svarta trumpeter på ett alldeles nytt ställe.

Bra, allt som innebär jobb är trevligt.

 

Lyckades hitta en väldigt liten Kantarell också.

Den som fotograferar i bakgruden är Lucias matte, hon som är journalist.

 

Så alla är på plats i skogen.

Nu kör vi!!!!!!!

 

Bra Lucia.

Takterna sen i går sitter i, hon kom ihåg vad hon skulle göra med svampen.

 

Jambo visade framtassarna som blivande svamphund.

 

Sniff han var verkligen taggad och drog med sin matte till svamparna.

 

Jag sliter hårt som lärare.

Här övervakar jag att Chip och hans matte gör rätt, vilket de självklart gjorde,

 

Gissa vem som får springa runt bland eleverna och kolla att människornas förstått mattes tråkprat.

Att hundarna förstår det vet jag, brukar vara värre med människorna.

 

Gav Chip en lektion i den viktiga kunskapen att placera en pinne snyggt i männisdkans korg.

Mycket viktig svamphundskunskap.

 

Så var jag tvungen att leta upp nya arbetsplatser.

Inga som helst problem eftersom skogarna är överfulla med svamp.

 

Fast gubben är trädet ser måttligt road ut.

Kanske uppskattade han inte invasionen i hans skog.

 

Dags för dagens höjdpunkt.

Fika.

Drack vatten och käkade macka.

 

Sniff är en smart hund.

Han har förstått att som svamphund ska man serveras skogsmacka.

Människor de kan hålla sej till sitt kaffe.

 

Inte bara fika inte.

Här lär sej Chips matte skillnaden mellan Rodnande flugsvamp och Rimskivling.

Lucias matte tar bilder till kommande reportage.

 

Måste säja att Chip är bra på att posera.

 

Sen körde vi hårt igen.

Jag var självklart med och övervakade.

Här jobbar Lucia.

 

Så den mycket viktiga lektionen..............

Hur man bäst utnyttjar en bäck full med vatten.

 

Sen var det de allra sista detaljerna.

Chip är ute och letar kantareller på egen tass,

Han klarade det galant

 

Jaha Jambo ska du hitta kantarellen som står och lyser?

Han hittade den.

 

Kollade så Sniff klarade av det.

Inga bekymmer.

Alla mina elever var jätteduktiga.

 

En jordhög med ett blått band eller?

Nä en alldeles utslagen lagotto vid namn Lucia.

Hade det inte varit för selen hade hon inte synts.

 

Sniff var också alldeles utslagen.

Alla mina elever var jättetrötta så det var dags att lägga av för dagen.

Gick till bilarna och sa hej då till alla.

Nu ska de öva hemma med sina människor, och jag tror att alla fixar detta.

Gissa vad jag ska göra i morgon?

Alldeles rätt jag har svamphundselev igen.

Ska träffa Tage Tax för hans avslutande moment.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards