Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 juli 2015

Av Sigge Svamphund - 28 juli 2015 17:59

Fullt upp i dag också.

Fast dagen kunde ha börjat mycket bättre.

Släpades ut för morgontoalett i svampvattennedfall och ådrog mej en massa skador.

Matte hade en massa åsikter om det för vi var tvugna att kolla en skog idag.

Ska ju ha svamphundselever i helgen och de ska ha nåt att jobba med.

 

Nedfallet upphörde och jag kunde åka till skogen.

Nu ska jag jobba och kolla att det ser bra ut för alla mina elever.

 

Föränderliga tofsskivlingar är på gång.

Bra då kan jag visa såna.

 

Nu börjar det komma en massa Karl Johan, men tyvärr är många sjuka av soppsnyltingen.

Då ser de ut så här och kan orsaka rejält magont om man äter dom.

 

Underbart!

Hela skogen är alldeles full med de allra mest utsökta spa man kan tänka sej.

Gjorde massor med välgörande inpackningar.

 

Svarta trumpetsvampen har börjat växa även i den skogen.

Perfekt, kommer att kunna jobba massor framöver.

 

Titta!

Min nästansjö finns!!!!!!!!

Normalt brukar den vara stulen vid den här tiden på året men inte nu.

Behövs mer vatten för jag kunde inte simma i den.

 

Jobba, jobba, jobba.

Överallt i skogen ser det ut så här.

 

Matte varierade sej och plockade en massa sånt här Älggräs.

Ska visst bli gelé av blommorna i framtiden.

 

Nån som behöver en husvagn?

Kanske nån långväga svamphundselev som behöver boende.

Hyr ut den för två korvar.

 

Vanlig syn idag.

Jag i markeringsposition.

 

Hade hittat massor av såna där Stinkbomber menar Mandelriska.

De som matte plockar, torkar och sen exporterar till bättre behövande utan lukt och smak.

 

Perfekt!

Utarbetade svamphundar behöver verkligen vårda sin päls i leriga spa.

Sen fick jag höra att jag var alldeles för optimistisk.

Var jag inte alls, jag vet alltid vad jag pysslar med.

 

Årets första Rödgula trumpetsvampar storlek knappnålshuvuden.

Matte säjer att det krävs min nos för att upptäcka dessa.

 

Nosade upp ett par små nyfödda Karl Johanvalpar som fick följa med hem.

 

Nä nu ska jag hem!

Svampvattnet har börjat falla igen och jag tänker inte bli skadad.

Hemma igen så hade det kommit mail.

Detta kom

Hej Helena, vi på tidningen Land ska publicera ett äldre jobb om Sigge från 2010. Folk älskar att läsa om honom och vi undrar om du har några nya bilder vi kan få publicera nya sajten på Land.se

Tänk att människor vill läsa om mej fortfarande!

Matte mailade iväg en massa bilder på mej.

Snabba var de för nu ligger den på deras hemsida.

http://land.se/svamphunden-sigge-nosar-upp-skogens-guld/ går att läsa via länken.

Artikeln skrevs ju 2010 men bilderna är nyare.

Kanske vill mina nya bloggläsrae se vad som skrevs om mej då.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards