Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 juli 2015

Av Sigge Svamphund - 26 juli 2015 17:57

Snudd på tråkdag.

Skitmatte har den dåliga smaken att fortfarande må dåligt.

Klena människa, nu får hon faktiskt se till att bli pigg igen.

I alla fall så bestämde hon att vi skulle åka till en arbetsplats.

I väg tidigt allt för att undgå kaos.

 

Dött och övergivet, precis som vilken söndagförmiddag som helst före nio.

 

Bilden är lika suddig som matte är i huvudet.

Men jag är på plats vid dagens arbetsplats.

Förra gången jag var här hann jag inte med hela eftersom katterna skulle flytta.

 

Arbeta ska jag alltså gjorde jag det.

Hittade en del kantareller, de växer ju precis överallt i år.

 

Jobbade mera.

Mitt fynd döljer sej bakom trädet.

 

En Guldkremla, en mycket god svamp.

Tyvärr så var denna full med oönskade hyresgäster och inte hade den fått några kompisar heller.

 

Hm vad gör detta i min skog?

Funderade på om jag möjligen behövde ha trasan, men fick inte ta den för matte.

Sen skulle jag åka hem igen.

 

Perfekt fortfarande tämligen dött.

Inte ens p vakterna tjatade om att matte skulle betala för att åka hem.

Var bara inne och vände medan matte bytte till torra kläder.

 

Passerade Prylaffären och tänk jag fick ett sånt där utsökt hjärtechips.

Att jag har en påse såna hemma det låtsades jag inte om.

 

Skulle till kaosområdet som var väldigt lugnt och stillsamt idag.

 

Många hundar hade det passerat under helgen.

Matte fixade det hon var i akut behov av medan jag umgicks med en del människor som kände igen mej.

 

På väg hem, men jag träffade en av alla mina människokompisar och var tvungen att busa ett tag.

 

Jag tänker inte alls följa med.

Ägnade mej åt sittstrejk vid Prylaffären, där är de minsann generösa med godis till skillnad mot snålmatte.

Men till slut så släpades jag brutalt iväg.


Detta är Norsk tomatost.

Nåt som inte gått att få tag på på åratal.

Men nu har matte sån.

Kan meddela att det är utsökt god ost, fast jag inte fått smälla i mej hela.

Sen har jag fått nåt av Pinnaffären, men det ska jag visa imorgon.

Ntet strular nåt frukatnsvärt här så jag är glad om detta kommer upp som det ska.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards