Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 juli 2015

Av Sigge Svamphund - 22 juli 2015 18:07

Upptagen dag igen.

Dags för en ny svamphundselev igen.

 

Hej!

Var har du min elev då?

 

Här är han Tage Tax som skulle vara elev idag.

Nu ska vi till skogen och jag ska lära honom allt jag kan.

 

Eftersom jag är en mycket pedagogisk hund så berättade jag ingående för Tagematte vad som skulle 

tränas på idag.

 

Nu börjar allvaret. Tage tog uppgiften på allra största allvar.

Fattade snabbt att det var nåt speciellt med kantarellerna.

 

Som den store pedagog jag är så berättade jag för Tage att pinnar är ypperliga markeringsverktyg när man 

Hittat svamp.

Fast så klart han måste ju lära sej att hitta svampen först.

 

Som här ska Tgae hitta dom?

Jodå han hittade svamparna.

Det finns kantareller överallt så han kunde öva ordentligt.

 

Så det viktiga kursavsnittet vatten.

Alla blivande svamphundar behöver kunskapen om att man ska bada i allt vatten.

 

Bravo Tage!

Han lyssnade på mina råd och provade bäcken.

Perfekt avkoppling mellan alla arbetspass.

 

Fikapaus och Tage har stenkoll på skogen.

 

Försedda med ny energi så fortsatte vi att träna.

Tage visade framtassarna och var mycket läraktig.

 

Tagematte lyckades hitta dagens största kantarell när vi skulle gå till bilarna.

 

Det tar på krafterna att utbilda sej.

En mycket trött Tage Tax ska åka hem och vila upp sej till nästa kiursdag vilken blir i nästa vecka.

Jag var hemma en stund sen skulle jag ut igen.

 

Gick till tirget där det var torgkväll.

Träffade min bästa människovän Eva som jag inte sett på evigheter.

 

Så skulle det fikas.

Jag fick minsann både grisöra och smarriga korvar.

 

Matte hade den goda smaken att köpa en bulle till mej.

Utsökt god var den.

 

Så kom Pinnaffären, alltså umgicks jag med honom också.

Sen råkade jag somna ett tag medan människorna pratade massor med tråk.

 

Matte och Pinnaffären fick presenter av Eva. Varsin snygg handduk med mycket passande svampmotiv.

Uppmuntran för att de sliter hårt som administatörer i stor svampgrupp på FB.

Nu väntar några lugna dagar, alltså ingenting bokat.

Fast matte pratar om att hon måste till människoveterinären eftersom hon lider av en massa underliga

symptom.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards