Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 juli 2015

Av Sigge Svamphund - 20 juli 2015 17:46

Haft en hel del att pyssla med idag också.

Började med att åka till Eskilstuna och hämta mattes mamma.

Sen passade jag bil medan människorna fixade tråk på tråkställen.

 

Jaha vad har du i kylskåpet då?

Nån god lunch kanske?

 

Var tydligen alldeles för tidigt för lunch, men jag fick i alla fall rostbiff.

Mycket gott.

Såg till att få några ostskivor och skorpor också när människorna fikade.

Sen skulle jag hem.

Var hemma en stund och så skulle jag till nån skog.

Ni vet uppsöka gran, förhoppningsvis jobba en del och annat viktigt.

 

Himlen så ganska hotfull ut med mörka moln.

 

Arbete är livet och jag jobbar.

 

Små Finludna stensoppar hittade jag ganska många.

Men.................

 

Molnet var hotfullt och det öser ner svampvatten.

 

Här sitter jag under en stor ek.

Den skyddade bra så jag ungick de allra värsta skadorna.

 

Regnskador botas allra bäst genom bad.

Simmade mycket.

 

Men där borta kommer nån jag känner.

 

Hej Lisa, dej har jag inte träffat på många månader.

Som den hjälpsamma hund jag är visade jag henne en del svamp som hon ville ha.

 

Men...................ännu fler som jag känner.

Vad är detta?

 

Hej Pinnaffären med vidhängande människovalp Disa.

Gillar verkligen när det dyker upp folk jag känner.

 

Jobbade en hel del.

Hjälpte Lisa att hitta kantareller som gömt sej i det höga gräset.

 

Pinnaffären kan han också.

Ett träd alldeles fullt med Blek ostronmussling.

 

Drog runt och jobbade.

Detta är kända arbetsplatser för mej, men tänkte att Lisa som aldrig varit här behövde lite

hundlig guidning.

 

Nu kommer de här Stinkbomberna också.

Eller egentligen heter de Mandelriska, men matte avskyr dom eftersom de stinker av fisk och skaldjur.

 

Fast Lisa anser nåt annat.

Kolla hennes lyckliga min när hon luktar på det stinkande eländet.

 

Kollade av så Pinnaffären och människovalps Disa också hittade.

Blev en del svamp till alla.

 

Får väl vara nöjd då.

Brukar bli mer här men det är lite senare.

Att jag är försedd med onödiga kopplet beror på att jag är nära en stor väg.

 

Väl utfört arbete lönar sej.

Pinnaffären hade minsann macka åt mej.

Passade utmärkt efter jobbet.

 

Behövde bada mera.

Alltså tog jag med människovalps Disa till vattnet.

Hann bada en del men sen anföll svampvattnet och Åskar började låta.

Alltså dags att åka hem och slappa.

I morgon kommer det nån människa som visst vill träffa mej.

Ska visa hur jag jobbar och lite annat,


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards