Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2015 18:03

Skitmatte påstod att idag skulle jag ta det lugnt efter helgen.

Mänskliga dumheter jag ska alltid ha mycket att göra.

I alla fall så blev jag skjutsad till en av mina arbetsplatser.

Här har jag inte varit på länge och jobbat.

Sist fanns det bara nyfödda valpar.

 

Det gick ganska bra att jobba här.

Inte lika mycket som det brukar vara men mängder med valpar på gång.

 

Resultatet av jobbet där.

Får duga.

Så bestämde matte att vi skulle vidare till en alldeles oprövad backe.

 

Ny arbetsplats, såna är alltid trevliga.

Nu ska jag undersöka den ordentligt.

 

Bra arbetsplats.

Som ni ser så lyckades jag utmärkt med mitt jobbande. 

Drog runt och hittade en hel del bra ställen.

Hann inte ens genomsöka hela backen för helt plötsligt pratade matte om att vi var tvugna att åka hem.

Korkade mänskliga påfund!


Hemma igen så inträffade nåt underligt.

Fram kom transportburar och...............

 

Här sitter de Svante och Kissen som förlorade sin matte för snart tre veckor sedan.

Nu har de påbörjat sin långa resa till sitt nya för alltid hem.

De flyttar ner till Skåne till ett par hundar och ett hus på landet.

Bättre kan de knappast få det och de får dessutom vara tillsammans precis som de är vana vid.

Både jag och matte hoppas och tror att de kommer att stortrivas i sitt nya hem och deras matte Ann ler 

säkert där på andra sidan Regnbågsbron åt att katterna får det bra.

Sen har jag mest slappat.

Var ute på eftermiddagsrunda utan att nåt hände.

I morgon där emot har jag mer att göra.

Ska kolla en skog eftersom jag får en ny elev i nästa vecka och så ska jag assistera mattes mamma.

Hon behöver visst mina hjälpande tassar med en del göromål.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards