Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 juli 2015

Av Sigge Svamphund - 4 juli 2015 18:03

Skitväder!!

Ja alltså ovädret fortsätter med oförminskad kraft.

Skulle ut och bada på förmiddagen.

Passerade förbi backluckeloppisen.

Träffade ett par av alla mina bästa människovänner.

 

Mitt loppisfynd.

En bred tejpremsa full med prislappar.

Hade jag viljat sälja mej så hade de kunnat välja prisklass.

Fast matte befriade mej fårn alla prislapparna.

 

Om  nån annan hund skulle vara ute och röra på sej är det lika bra att meddela att jag gått här.

 

Men slöa människa kan du kasta kotten nångång?

Jag behöver bada femtioåttatusen gånger till.

 

Ha!

Det lönar sej att lämna doftspår.

Siri hade minsann spårat upp mej.

 

Men hon borde ha en människa med sej...................

Siri hade tydligen haft fruktansvärt bråttom för det tog ett bra tag innan hennes husse kom.

 

Vi badade massor tillsammans.

Alltid trevligt med badsällskap.

 

Klara med baden och jag frågade Siri om hon hade nån koll på sitt kylskåp.

Hade hon inte så jag ansåg att en inspektion var nödvändig.

Men det satte skitmatte stopp för, har inte tid.

Tid är ett korkat mänskligt påhitt.

Sen blev matte arg, arg så det kokade.

 

I den här bilen i en bur insvept i filt sitter det en hund och vrålskäller och flämtar efter luft.

26 grader i skuggan.

 

Ni ser vilken fantastiskt stor springa det är på fönstret.

Matte såg en lämplig sten, grävde fram mobilen för att ringa polisen och tänkte ropa på Sirihusse för att

ha ett vittne.

Då kommer människoavskrapet som äger hund och bil sakta gående.

Den utskällning hon fick av matte var inte av det milda och trevliga slaget.

Snällaste sakerna matte sa var att kärringen borde ha djurförbud på livstid och själv sättas i en het bil 

i några timmar.

Men se hunden led inte och matte skulle skita i hennes djurhållning.

Hade hon kommit två minuter senare hade rutan varit krossade av galen matte och hunden ute.

När ska männsikor lära sej..................

INGA LEVADE VARELSER SKA ENS LÄMNAS EN MINUT I BILAR I DENNA HETTA.


Varje dag krossas rutor för att rädda liv, men korkade människor fortsätter att plåga djur till döds i 

smällheta bilar.

Polisen går ut med varningar och upplysningar om hur farligt det är och vilken plågsam död som

drabbar den instängda.

 

Passerade loppisen på väg hem.

Såg till att matte köpte en korv till mej.

Var hemma en stund sen skulle jag ut och åka.

Skönt att åka bil med mycket effektiv AC.

 

Framme men vad är detta?

Finns ingen båt som kan ta mej till badparadiset.

Ska jag kanske simma dit?

 

Blev inte blåst, mattes mamma kom och hämtade mej.

Nu ska jag till badparadiset.

 

Så på plats med fendern i munnen så den inte blir bortglömd.

Nu ska jag bada.

 

Badade några tusen gånger från mina bra badplatser.

 

Insåg att i Västerås där finns det minsann trevliga moln.

Varför finns de inte här?

 

Jaha ni fikar..........

Skulle jag kunna få lite?

Blir väldigt fikasugen av alla bad.

 

Men vad är detta?

Mattes mamma har tagit en båt och försvinner.

Ingen ordning på allting verkade det som.

 

Snart kommer ordningen att vara återställd.

Jag ser att hon kommer tillbaka.

Hon hade bara hämtat mattes brorson på fastlandet.

 

Hallå!

Jag har inte badat på fem minuter kan du möjligen kasta i fendern åt mej?

Blev massor med mera sköna bad.

 

Tillbaka på fastlandet, människorna stoppar saker i bilen.

Tänker inte åka en endaste meter ännu.

Ska bada här också innan jag åker.

Fick bada så sen kunde jag skjutsa hem mattes mamma och åka hem till mej.

Nu gäller det bara att överleva morgondagen för sen kommer det riktigt fint väder så jag kan börja

leva igen



 


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards