Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 juli 2015

Av Sigge Svamphund - 1 juli 2015 18:05

Har haft bättre dagar i mitt hundliv.

Alldeles för hett redan när jag gjorde morgontoa strax efter sju..

Sen skulle jag ut och åka trodde att jag skulle skjutsas till sjö.

Hamnade i Eskisltuna där mattes mamma och en massa saker hämtades.

 

Men så alldeles perfket.

Jag ska till badparadiset men det var lika bra att bada direkt vid fastlandet.

 

Väldigt vad många saker mattes mamma ska ha med sej.

Ja, ja strunt samma bara det inte finns nån läbbig såpaflaska där så.

 

Men nu är det fel, alldeles väldigt fel.

 

Men hallå vänta!!!!!!!

Nu har det väl i alla fall blivit rejält fel.

Mattes mamma försvinner i båten och jag och matte är kvarglömda.

Jag ska ju till badparadiset och bad i många timmar eller????

 

Jag är GRUNDLURAD!!!!!

Har fortfarande span på båten som jag borde ha suttit i.

Men enligt matte var det enklare att vi inte följde med till badparadiset för att skona hennes mammas

rygg från en massa i och ur båt.

Mänskliga dumheter!!!!!


 

Tro inte att jag tänker gå till bilen nu inte.

Jag ska bada mera fast nån har ställt en korkad båtsläpkärra på MIN badplats.

 

Gick alldeles utmärkt att simma i alla fall.

Eftersom jag var blåst på paradiset så badade jag extra länge här.

 

Skulle gå en sväng också.

Som den arbetsnarkoman jag är så passade jag på att jobba.

 

Ett par torra kantareller.

De lär dö torkdöden nu i detta eländiga oväder.

 

Hittade ett par små döende kremlor också.

Min vackra nos skymtar till vänster.

 

Funderade allvarligt på om jag skulle dansa svampvattendanser runt den vissna midsommarstången.

Tog faktiskt några varv hoppas att det har effekt.

 

Jobbade mer.

Hittade en Strävsopp men den var på väg över svamparnas regnbågsbro.

 

Punkade in rejält överallt.

Bäst att meddela andra hundar att reviret är mitt.

 

Jag tänker gå och bada igen bara så du vet.

Fick bada en massa mera.

 

Men jag SKA till badparadiset!

Slutade med att jag fastnade i onödiga kopplet eftersom jag fortfarande inte skulle dit.

Åkte hem, tack o lov att mattes mammas bil har mycket effektiv AC.

Kanske skulle bo i den?

 

Ute på eftermiddagsrunda.

Hallå Prylaffären, kan jag få lite godis?

 

Fick mycket godis precis vad jag behövde.

Minns inte riktigt när jag käkade sånt sist, var nog ett par år sen.

 

Fortfarande fungerar inte den här fontänen.

Jag som planerat bad i den.

Den andra som har vatten lyckades jag aldrig passera.

 

Hemma igen.

Käkar svalkande leverpastejglass.

Matte har förberett och lagt handdukar i frysen så jag kan svalka mej.

Ovädret ska bli ännu värre säjs det.

Matte som blir rejält sjuk av detta svär så det osar, hoppas det snabbt som attan blir normalt.

Sist jag hörde nåt satt hon vid datorn och letade billiga resor till Ishavet.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards