Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 juni 2015

Av Sigge Svamphund - 30 juni 2015 18:03

Sånt där fullkomligt vidrigt oväder väntas ju i några dagar nu.

Då blir det ju inget vettigt gjort.

Men idag var det perfekt väder, växlande molnighet och ganska svalt, tror min väderbeställning

fungerade.

 

Hamnade i Döda älgenskogen.

Började med att markera att jag anlänt och sprida mina dofter (ja minus såpastanken då)

Skulle kolla mina arbetsplatser för nästa helg kommer min första svamphundselev för året.

Då gäller det att ha bra ställen som han kan träna på.

 

Kollade vad som hänt sen mitt senaste besök.

Ingen av värde.

 

Matte gick och stirrade på den fullkomligt ointressanta Nyponrosorna.

Mänskligt tråk.

 

Den här vägen ska jag.

Har en massa bra här.

 

Skit!!!!!

Jag som skulle återställa pälsen efter gårdagens tortyr, behöver ju akut få bättre doft på den.

Vattentjuven hade snott mitt spa.

 

Badade massor i sjön istället.

Skitmatte var inte försedd med äcklig såpa idag.

 

Kollade till kantarellvalparna som har växt.

Dessutom hade det fötts ännu fler.

 

Bäcken var i ett bedrövligt skick.

Mängder med vatten är stulet.

 

Får jag presentera årets första Karl Johan.

En liten valp som var alldeles felfri.

Fick självklart mängder med beröm av matte.

 

Kollade av en del andra arbetsplatser.

Mängder med kantarellvalpar.

 

Tyvärr hade många Champinjoner dött torkdöden.

Men det fanns ett gäng små fina också.

 

Detta var inte alls roligt.

Nu ska det slaktas en massa skog där.

Har varit markerat i två eller tre år och förhoppningen var ju att de skulle ha blivit dementa och glömt.

Men tyvärr nu står en maskin på plats redan.

 

Gick till andra sjön och tröstade mej med en massa bad istället.

Pälsen stinker fortfarande, det hjälper inte med bara sjövatten tyvärr.

 

Hittade en båt.

Funderade på om jag skulle ta den men fick inte för matte.

 

Skulle gå och kolla andra arbtesplatser.

Tydligen springer det runt en trebent Hälge i Döda älgenskogen.

Tänkte först ta med benet men sen insåg jag att Hälge nog behöver det.

 

Kollade arbetsplatser.

Gick alldeles utmärkt, mängder med valpar.

 

Hittade en massa Ostronmusslingvalpar på en stubbe.

Alldeles nyfödda.

Hoppas verkligen att de överlever ovädret som är på gång.

 

Åka hem?

Varför då?

Fast när jag kom hem så kom det ganska mycket svampvatten en stund så det var tur att jag inte var 

kvar i skogen och ådrog mej skador.

Käkade svampmacka med Karl Johan och champinjoner.

Mycket gott.

Nu väntar eländiga ovädersdagar med äcklig hetta såjag får välfördriva dom med bad.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards